ח"כ הנגבי שב לתקוף: בראיון לרינה מצליח ב"פגוש את העיתונות" בערוץ 2, התייחס הערב (שבת) צחי הנגבי לדבריו של יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, שביקש להקים ועדת חקירה שתחקור את מדיניות החוץ של ראש הממשלה, בנימין נתניהו.



הנגבי אמר כי "לפיד מתעלה הפעם גם על שיאי היוהרה השגרתיים שלו, הוא פשוט אדם חצוף".



הנגבי, יו"ר ועדת חוץ וביטחון, התייחס לביקורת שהפנה לפיד כלפיי ראש הממשלה: "להקים ועדת חקירה כנגד האיש היחיד שנאבק במשך שנים כדי להדוף את הניסיונות של עולם ולהיאבק נגד האיראנים? לא מגיעה לו ועדת חקירה, אלא ועדת הוקרה, והוא קיבל את ההוקרה הזו מהציבור בבחירות האחרונות".



מוקדם יותר, התייחס לראשונה הנגבי לדבריו של לפיד ואמר: "במקום לשמור על חזית ישראלית אחידה נגד הוויתורים המפליגים לאיראן, שמנהיגה קורא גם היום להשמדתנו, יש מי שבוחר לתקוף דווקא את ראש ממשלת ישראל, שיותר מכל מנהיג אחר גייס את העולם להטלת סנקציות כבדות שהביאו את איראן לשולחן המשא ומתן, קבע לאיראן קו אדום שאותו לא חצתה עד היום, ומוביל צעדים נוספים שמונעים מאיראן להתחמש בנשק גרעיני". 



"המתריסים, שכל עניינם הוא פוליטיקה קטנה, קטנונית וצינית לצרכי מיתוג עצמי, צריכים לשאול את עצמם מה הם תרמו למניעת התחמשותה של איראן, שכן מי שלא תרם דבר - מן הראוי שלא יזיק", הוסיף הנגבי.



כזכור, את דבריו אמר יו"ר יש עתיד באירוע "שבתרבות" שנערך ברחובות. לטענתו, "הסכם הגרעין עם איראן הוא כשילון אדיר בקנה מידה שצריכה לקום לגביו ועדת חקירה ממלכתית". 



לדבריו של לפיד, "צריך לחקור איך קרה שמדיניות החוץ של מדינת ישראל הגיעה למצב בו עשו הסכם שכל נושא סוגיית הפיקוח שלו הוא אבסורדי ומדינת ישראל לא הייתה שם, כי אף אחד לא מוכן לדבר עם נתניהו". 



על הבקשה לחקירה שיגיש, אמר שר האוצר לשעבר: "זאת לא צריכה להיות רק ועדת בדיקה פנימית של חוץ וביטחון, אלא גם שיפורסם דו"ח ציבורי איך הגענו למצב הזה". לפיד הוסיף: "מה שעשה פה נתניהו זה הכישלון הכי גדול של מדיניות חוץ של מדינת ישראל מאז המדינה. במשך שנים על שנים המרכז של מדיניות החוץ שלו היה מניעת הגרעין האיראני. זה כישלון כל כך גדול שלא רק ארצות הברית, גם רוסיה, גרמניה, צרפת, האיחוד האירופי, סין - כל הדלתות סגורות בפניו, וברגע האמת, ברגע שהיינו צריכים למנוע את ההסכם הרע הזה, אף אחד לא מוכן להקשיב לנתניהו ואף אחד לא מוכן לדבר איתו".