"אם מישהו חשב שהוויתורים המפליגים של איראן יביאו לשינוי במדיניותה הוא קיבל בסוף השבוע תשובה מוחצת בנאומו התוקפני והמתריס של שליט איראן חמינאי", כך אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה. נתניהו הוסיף: "האיראנים לא מתאמצים אפילו להסתיר את העובדה שהם ינצלו את עשרות המיליארדים שיקבלו במסגרת ההסכם הזה כדי לחמש את הטרור".



לדבריו, בטהרן אומרים בצורה מפורשת שהם ימשיכו את המאבק שלהם בארצות הברית ובעלות בריתה וכמובן ישראל בראשן. 



עוד אמר ראש הממשלה, כי היום איראן מחמשת את ארגוני הטרור בטילים - מחר תהיה להם יכולת לחמש אותם ואת עצמם בנשק הרבה יותר מסוכן. "ההסכם שנחתם סולל לאיראן את הדרך להתחמש בנשק גרעיני, בין אם תוך עשור, אם איראן תחליט לקיים את ההסכם, והרבה לפני כן אם היא תחליט להפר אותו, כפי שהיא נוהגת לעשות".



נתניהו התייחס לביקורת של הממשל האמריקאי לפיה המתנגדים לעסקה לא הציגו חלופה להסכם: "האלטרנטיבה שהצענו פעם אחר פעם להסכם הכושל הזה הוא המשך והעצמת הסנקציות על איראן התניית הסרת המגבלות על תוכנית הגרעין של איראן, והסרת הלחץ על איראן רק אם איראן תשנה את מדיניותה. כל עוד הנהגת איראן מעודדת את הקריאות "מוות לאמריקה" ו"מוות לישראל" אין סיבה לעשות להם שום ויתורים".



אתמול אמר המנהיג העליון של איראן כי ההתנגדות של הרפובליקה האיסלאמית לארצות הברית "השחצנית" לא תשתנה למרות הסכם הגרעין שנחתם בין איראן למעצמות. 


בנאום לרגל סיום חודש הרמדאן, אמר חמינאי כי הוא רוצה שהפולטיקאים יבחנו את ההסכם על מנת להבטיח שהאינטרסים הלאומיים של איראן נשמרים, משום שאיראן לא תאפשר הפרעה לעקרונות המהפכניים שלה או ליכולות ההגנה שלה. 
"בין אם ההסכם יאושר או לא, לעולם לא נפסיק לתמוך בידידינו באזור ואזרחי פלסטין, תימן, סוריה, בחריין ולבנון", אמר האייטולה.
"האמריקאים אמרו שהם עצרו את איראן מלהשיג נשק גרעיני", אמר המנהיג העליון. "הם יודעים שזה לא נכון. הוצאנו פתווה (פסק הלכה) האומרת שנשק גרעיני אסור על פי חוקי האיסלאם. לא היה לזה קשר לשיחות הגרעין". 
לדבריו, הססמאות שנשמעו ברחובות איראן - "מוות לאמריקה" ו"מוות לישראל" - מראות מה האיראנים באמת חושבים. "אמרנו שוב שובו שלא ננהל מו"מ עם ארצות הברית על נושאים אזוריים או בינלאומיים, אפילו לא דברים הקשורים לשתי המדינות, למעט יוצאים מן הכלל כמו הגרעין".