יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג מתכוון לצאת בקרוב למסע הסברה בארצות הברית כדי להציג את הכשלים והסיכונים שבהסכם הגרעין עם ארצות הברית.
 
"אני מתכון לנסוע לארצות הברית. אין לי כוונה להתערב בפוליטיקה האמריקאית. יש לי כוונה להסביר גם את הדברים הרעים וגם את הדברים הטובים. אפעל בנושא הזה בזהירות. אני חייב לומר. חשוב שידידינו יבינו איפה היתרונות ואיפה החסרונות בהסכם. ברגע שמשתחררת כזאת כמות של משאבים שתרד לשטח, יש לזה משמעות", הסביר הרצוג בראיון לרזי ברקאי בגלי צה"ל.
 
"אנו נשארים לגור כאן. אני צריך לחשוב איך אני מתנהל כאי במזרח התיכון מול האימפריה המשתלטת הזאת. אני חייב לומר שאנו כל היום שמים ראשנו בחול וחושבים שהכל בסדר. יש לנו איזה אחריות. אני חוזר ואומר וזה הקו שלי. בענייני בטחון אני לא מוכן בשום אופן לקעקע את העקרונות הבסיסיים של ישראל רק בגלל אינטרסים של רגע. אני לא מאמין באמירה שצריך שיהיה כל כך רע במדינה עד שהציבור יבין או שצריך לשבור את הראש של נתניהו".
 

על אפשרות כניסה לממשלה אמר: "אני אופוזיציה תקיפה לנתניהו. אני אשלח אותו הביתה. אבל בין זה לבין הבנה עמוקה שאנו קודם כל רואים את טובת הישראלים בענייני בטחון רק אז נרכוש את אמונם", הכחיש הרצוג את טענות יו"ר מרצ זהבה גלאון כי היה בדרכו לכניסה לממשלה.

"אני לוקח את המפלגה שלי למרכז. שואף למקם אותה יותר במרכז. לא לקיצוניות הימין ולא לקיצוניות השמאל. שתשאר גלאון להשאר בקיצוניות השמאלנית שלה לייבב ולחלק הערות ונראה איפה היא ואיפה אנחנו", תקף יו"ר המחנה הציוני.
 
"אני מנהיג שאומר כל הזמן לפני הבחירות ואחריה - שמנהיג ישראלי חייב לשמור אופציות תמיד כי פה הדברים בלתי צפויים בעליל. יש לנו אחריות לאומית. אני לא רוצה לשמוע אוטומטון שאומר לא על כל דבר. צריך להגיד לא על דברים שבמהות. יש לי ויכוח עם ראש הממשלה כבר הרבה זמן על ענייני חברה ומדינה והמון נושאים. לא יעזור כלום. עולמנו לא עולמו. אפשר להיות אחראים גם ברגעים גדולים וחשובים כשיש כיוון למדינת ישראל. כרגע דברי מאוד ברורים. נוביל את האופוזיציה ונחליף אותו".