שר הביטחון משה בוגי יעלון, נפגש היום (שני) עם מזכיר ההגנה של ארצות הברית אשטון קרטר.



במפגש בין השניים, אמר יעלון לקרטר: "הוכחת את היותך ידיד גדול של מדינת ישראל ומי שביטחונה עומד תמיד לנגד עיניך. תרומתך, שנעשית ברובה מאחורי הקלעים, מאפיינת את עומק הקשר בין ארצות הברית לישראל ובין הממסדים הביטחוניים של שתי המדינות".



"חוששים מהסכם הגרעין"



יעלון התייחס למערכת היחסים בין המדינות ואמר: "גם המחלוקות העמוקות ביותר, ויש כאלו בינינו, לא יקהו את הידידות הגדולה והיחסים העמוקים. אנו חלוקים עמוקות בסוגיית ההסכם עם איראן, וחוששים מפני העתיד לבוא בעקבות החתימה עליו. על כך אנו דנים בינינו בפתיחות, לצד נושאים רבים חשובים אחרים".



הבוקר נפגשו השניים ושוחחו אודות המצב במזרח התיכון, לאחר מכן הם טסו לתצפית בצפון. יעלון אמר לאחר התצפית: "סביבנו מדינות מתפרקות ואת מקומן תופס ערב רב של ארגוני טרור חמושים, לא רק בנשק מתקדם אלא גם באידיאולוגיה רצחנית, אשר למרבה הצער הורגים אזרחים חפים מפשע ושואפים להפנות את נשקם נגד מדינת ישראל ובנות ברית נוספות של ארצות הברית. זה מחייב את כולנו לנהוג בתבונה, באחריות ובשיקול דעת, לזהות הזדמנויות ולהיאבק ביחד בנחישות בסיכונים".



שר הביטחון קרא "לא לאפשר לכוחות הרשע, הכוללים בין היתר את תמנון הטרור חסר המעצורים מאיראן, את משטר אסד, חיזבאללה, חמאס וארגוני הג'יהאד העולמי, לערער עוד יותר את המזרח התיכון, המעורער ממילא".



"נמשיך לעזור ולהגן על ישראל"



בהמשך דיבר קרטר, ואמר: "אני יודע שיש משפט בעברית שאומר שאתם מגינים על חומותיכם מגינים יומם ולילה - ובצדק. אנחנו נמשיך לעזור ולהגן על ישראל. היחסים של ישראל וארצות הברית מעולם לא היו טובים יותר ונמשיך להתייחס לישראל ולהיות בני ברית איתנים, נמשיך לתמוך ולתת על מנת שישראל תוכל להגן על עצמה".



מזכיר ההגנה הוסיף: "אני יודע שאובמה מחויב לכך וכדי שישראל תוכל להגן על עצמה, היא היחידה מבעלות בריתנו שתקבל את מטוס ה-F-35, היחידה שתהיה לה את זה. נמשיך את התמיכה בכיפת ברזל, אשר הצליחה לפגוע ב-90 אחוזים מהמטרות שלה במהלך הלחימה בקיץ הקודם והצילה אינספור של חיים ישראלים. נספק טילים בליסטיים ונמשיך לערוב לישראל בעצמנו. זהו רק חלק מהפתרון. אנחנו רוצים ללכת קדימה, הכוחות שלנו יהיו מוכנים. נמשיך לעמוד ביחד כל היום וכל הלילה".