שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, פנה היום (שני) לקהילה הבינלאומית בעקבות הצבעת מועצת הביטחון להסיר את הסנקציות על איראן ואמר: "אם אתם מסרבים לראות במה שקרה היום טרגדיה, אבל אם אתם מודעים לטרגדיה, ובכל זאת בוחרים להמשיך בדרך המסוכנת הזו, זו קטסטרופה".



במסיבת העיתונאים שכינס לאחר ההחלטה של מועצת הביטחון, טען פרושאור: "לקהילה הבינלאומית יש היסטוריה גרועה למדי בקריאת המציאות ובזיהוי אסונות, גם כשהם ניצבים ממש מול עיניה. היום, הענקתם פרס עצום למדינה המסוכנת ביותר בעולם. אני לא רוצה להיות זה שהורס את האופוריה, אבל מישהו צריך להגיד לכם שהמלך הוא עירום".



שגריר ישראל באו"ם הציג בפני הקהילה הבינלאומית את מפת העולם, בה סומנו באדום אזורים שלמים שלטרור האיראני הייתה נגיעה בהם ואמר: "איראן זוכה ב-150 מיליארד דולר הודות להצבעה שלכם היום. שאלת המיליון הדולר היא איך המפה הזו תראה מחר? איך תתחלק העוגה האיראנית? כמה כסף יועבר לחיזבאללה וחמאס? כמה זמן ייקח עד שמפת העולם כולה תצבע באדום?



פרושאור הוסיף: "היום הוא יום עצוב מאוד, לא רק למדינת ישראל, אלא לעולם כולו, אפילו אם בשלב זה אתם מסרבים להכיר בטרגדיה. הקהילה הבינלאומית עושה צעדים ראשונים לקראת הסרת הסנקציות מבלי להמתין ולראות האם איראן עומדת אפילו בהתחייבות אחת מתוך ההסכם. זהו יום עצוב כי ההסכם נותן לאיראן מושב בגוף שאמור לבחון האם היא מפרה את התחייבויותיה, ממש כמו פושע שמאפשרים לו לשבת בין חבר המושבעים הדן בעניינו. לא זו בלבד שלא ריפאתם את הסימפטום, אלא החרפתם את מקור הבעיה. הענקתם למקור הבעיה, לאיראן, כסף, יציבות מבית וזמן להמשיך ולפתח את האידיאולוגיה ההרסנית שלה".



לסיום אמר: "האיראנים צוחקים לכולנו בפרצוף, וכשהנבל צוחק, משהו לא בסדר. הצחוק שלהם מהדהד בכל העולם. ההשלכות של ההסכם הגרוע הזה יהיו ברורות לכולם בעתיד הרחוק, אבל עבור ישראל העתיד הזה כבר כאן".