מליאת הכנסת הסירה שתי הצעות חוק של חברי הכנסת אילן גילאון (מרצ) ודב חנין (הרשימה המשותפת), להנהגת מע"מ 0 על מוצרי מזון. שר הכלכלה, אריה דרעי וכל חברי סיעת ש"ס, הצביעו נגד הצעות החוק למרות שנושא זה היה מרכזי במערכת הבחירות של ש"ס. 

נציגי ההצעה והאופוזיציה מתחו ביקורת חריפה על ח"כ אלי כהן מש"ס שנימק את התנגדות הממשלה. ח"כ יואל חסון, שניהל את הישיבה, שאל את סגן השר כהן: "איך אתה יכול להצביע נגד הצעות חוק שכאלה, בוא נראה אותך מסביר זאת לבוחרים של ש"ס". סגן השר הסביר: "אנחנו מתנגדים מסיבה פשוטה, כיוון ששר האוצר, משה כחלון ושר הכלכלה, אריה דרעי, החליטו שמטפלים טיפול שורש בבעיית יוקר המחייה. אתם מתפרצים לדלת פתוחה, כיוון שבהתאם להסכמים הקואליציוניים, שר הכלכלה דרעי ושר האוצר כחלון הקימו בימים האחרונים צוות שיבחן את אופן הורדת המע"מ על סל מוצרי יסוד, או חלופות אחרות בסיוע לשכבות החלשות.
הוא הציע למגישי הצעות החוק למשוך אותן ולהמתין לתוצאות הוועדה שהוקמה, אך הם סירבו. למה שלא תתמוך בהצעה בקריאה טרומית? זה יזרז את הצעת הממשלה, כי אתה יודע שפקידים שמים רגליים. סגן השר אמר: "אני נגד הסופרלטיבים האלה, הם לא נערי אוצר ושמים רגליים. על כך העיר ח"כ יואל חסון: "השקופים כנראה כבר לא שקופים יותר". הצעת החוק נדחתה ברוב של 55 מתנגדים מול 44 תומכים. שר האוצר כחלון ושר הכלכלה דרעי הצביעו נגד, כמו גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו. לעומת זאת, כל חברי הכנסת של ישראל ביתנו, נעדרו מההצבעה. הצעת חוק זהה של ח"כ חנין נדחתה ברוב של 46 מתנגדים מול 31 מתנגדים.

ח"כ גילאון אמר: "כיום חיים בישראל למעלה ממיליון איש מתחת לקו העוני והפערים החברתיים והכלכליים באוכלוסייה רק הולכים וגדלים. אנו עדים בתקופה האחרונה לעלייה ניכרת במחיר של מוצרי מזון בסיסיים אלה, דבר המקשה על האוכלוסיות המוחלשות לקנותם. העלייה במחירים נובעת, בין היתר, בשל עליות משמעותיות בתשומות המרכזיות. דווקא בגלל זה כל-כך מצער לראות איך מדינת ישראל מסרבת לתת מענה לאוכלוסיות המוחלשות, על ידי הפחתת מחירי המוצרים, תוך קביעת מע"מ בשיעור אפס למוצרים אלה".