שוברים שורות. שני ח"כים מהמחנה הציוני, איתן ברושי ודניאל עטר, וח"כ חיים ילין מיש עתיד, תמכו בהצעת חוק שנויה במחלוקת של ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית הציוני), המעגנת את מעמדה של החטיבה להתיישבות כזרוע הפועלת מטעם ממשלת ישראל, וזאת למרות חוות שדעת של המשנה ליועמ"ש עו"ד דינה זילבר, שאמרה כי "החטיבה פועלת כאזור דמדומים ממשלי וכחצר האחורית של הממשלה". 



 עטר וברושי הסבירו בעקבות הסערה כי "עמדתנו היא בעד ההתיישבות העובדת ובתיאום עם ראשי המועצות האזוריות ונציגי ההתיישבות. החטיבה להתיישבות היא הגורם היחיד הפועל באיכות ומקצועיות בעוטף עזה, גבול לבנון ורמת הגולן. יש לשמור על כללי מנהל וניהול תקינים כולל החלת שקיפות מלאה על החטיבה להתיישבות, אנחנו תומכים ומקדמים חקיקה בנושא אך לא "לשפיכת התינוק עם המים".

  

בעד ההצעה הצביעו 65 ח"כים ונגדה 41 והיא אושרה בקריאה טרומית. יו"ר סיעת המחנה הציוני ח"כ מירב מיכאלי יצאה בתקיפות נגד ההצעה ואמרה כי היא בעצם באה לתת גושפנקא לפעילות בעיייתית משום "שמדובר בהמשך הקומבינה בה לוקחים כספים בצורה לא ראויה ומחלקים בעיקר למתנחלים, ואילו ההתישבות בקו מקבלת פירורים". ח"כ עומר בר לב (המחנה הציוני) נמנע בהצבעה. 
 
 היא הוסיפה כי היא עצמה פנתה למשנה ליועמ"ש דינה זילבר, וקיבלה חוות דעת שאומרת כי אין לתמוך בהצעת החוק. "המפלגה שלנו היא שם נרדף להתיישבות. אנו ההתייישבות האמיתית בנגב ובגליל. אותה התיישבות שאתם, סמוטריץ', מייבשים, וגומרים את החקלאים רק בשביל לתת לחברים שלכם מחוץ לגבולות המדינה ונגד זה הצבענו", אמרה מיכאלי. 

סמוטריץ': "המחנה הציוני נתנה לחלק מחבריה לכרות את הענף עליה היא ישבה" 
גם שרת המשפטים לשעבר ציפי לבני יצאה בתקיפות נגד ההצעה: "הצעת החוק היא לא מי בעד או נגד ההתיישבות, אלא מי בעד שלטוון תקין. אם עד עכשיו ראינו חוק עוקף בג"צ, אז עכשיו המציאו חוק עוקף יועמ"ש. כל זה קורה כי יש מי שרוצה לקבל את הכסף בחושך, מתחת לשולחן". 
 
ח"כ סמוטריץ', בתגובה, עקץ את נציגי המחנה הציוני:" יש כאן בבית הזה מפלגה שפעם ההתישבות היתה הערך שלה, למרבה הצער בקדנציה הקודמת המפלגה הזו נתנה לחלק מחבריה לכרות את הענף עליה היא ישבה". 
גם ראשת מרצ זהבה גלאון תקפה את ההצעה והדגישה כי "אישורה שולח מסר למשרד המשפטים ובית המשפט העליון שהמערב הפרוע של ההתנחלויות הוא מחוץ לאיזור השיפוט שלהם".