שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, התייחס היום (שישי) לסוגיית שירת "התקווה" כתנאי למינוי שופטים בעמוד הפייסבוק שלו וכתב: "אם ערבי או כל בן מיעוטים אחר לא ימונה לכס המשפט כיוון שאינו שר את מילות 'התקווה', הרי שזו תהיה פשיטת רגל ערכית ומוסרית".
לדברי יעלון מדובר בדרישה המעודדת הסתה: "מי שדורש ממי שאינו יהודי לשיר 'נפש יהודי הומיה' כתנאי להשתלבות בחברה, מסית בזדון נגד אוכלוסייה שלמה ופוגע קשות במרקם החיים במדינת ישראל".
לטענת שר הביטחון "הרי איננו דורשים מחיילים וקצינים בני מיעוטים המסכנים את חייהם למען המדינה לשיר את מילות 'התקווה', אלא רק לכבד את ההמנון בעמידת דום והצדעה.

יעלון מתח ביקורת על יוזמי ההצעה וכתב: "רעיונות כאלו, כפי שעולים בהקשר של מינוי שופטים בני מיעוטים ובכלל כלפי מיעוטים או כל מי שאחר בחברה, הם אות קלון על מצחם של יוזמיהם".

"מי שלא ישיר את התקווה לא יהיה שופט"
כזכור, ח"כ רוברט אילטוב (ישראל ביתנו), שנבחר שלשום ביחד עם ח"כ נורית קורן (ליכוד) כנציג הכנסת לוועדה למינוי שופטים אמר כי "מי שלא ישיר את התקווה לא יהיה שופט". 
בראיון  לגלי צה"ל אמר אתמול אילטוב: "שופט שלא ירצה לשיר את התקווה מבחינתי הוא לא יכול לשפוט במדינת ישראל שהיא מדינת הלאום היהודי. מי שהתמנה והוא שופט ומכהן כבר כשופט אין בעיה. אני לא אמנה מישהו שמתנגד ברמת העקרון הבסיסית שלו למדינת ישראל כמדינה יהודית. אני לא צריך לתת לזה יד. יהיה שופט ערבי שישיר התקווה. מה הבעיה?”
“אני למדתי באוזבקיסטאן", אמר אילטוב, "היהודים שרים שם את ההמנון וחיים בכל מדינה מוסלמית או נוצרית ואם יש מרכיבים נוצרים או מוסלמים בהמנון היהודים שרים את המנון המדינה ונותנים כבוד. זה מ קובל בכל מקום בעולם אך לא אצלנו. אנחנו רוצים לשנות".
הדברים של אילטוב באים בעקבות מקרה שאירע בו שופט בית המשפט העליון סלים ג'ובראן נצפה שהוא לא שר את "התקווה" בעת שהושמע, דבר שגרם לביקורת קשה נגדו מימין. 
אילטוב אמר עוד כי "אנו נמנה רק אנשים ראויים כפי שאנו חושבים שכך צריך להיות. נבחן את המועמדים לגופו של מועמד. נראה את יכולותיהם וביצועיהם. אלמד בימים הקרובים את הכללים. אשב גם עם חברי הועדה ואשמע את כל המועמדים בצורה מסודרת. גם אם אנו רוצים מערכת משפט ראויה, נקייה ומסודרת".