מזכ"ל העבודה ח"כ חיליק בר, העומד בראש השדולה למען שתי מדינות, יציג היום (שני) בכנסת בנוכחות יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג מתווה ל"קץ כל התביעות" בסכסוך בין ישראל לפלסטינים, אותו הוא מבקש להפוך לתכנית המדינית של המחנה הציוני.



התכנית שומרת על ירושלים מאוחדת, פותרת את בעיית הפליטים מחוץ לגבולות ישראל ומשאירה את מרבית המתנחלים בביתם בגושי ההתיישבות.


"המתווה מהווה בסיס איתן להגעה לתוצאה הרצויה היחידה: הסכם קבע של 'קץ כל התביעות' בינינו לבין הפלסטינים. חשוב מכך, מתווה זה מציע פתרון לסכסוך באמצעות היפרדות מהפלסטינים לשתי מדינות לשני עמים. פתרון אשר ישמור על הדמוגרפיה הישראלית עם רוב יהודי מוצק ויוריד סופית מהשולחן את האפשרות לקיום מדינה דו-לאומית, אפשרות המסכנת את ישראל ואת המפעל והחזון הציוני כולו", אמר ח"כ בר.



עוד הוסיף כי המתווה שיציג היום הוא תוצר של שנתיים עבודה בהן כיהן כיו"ר השדולה לפתרון הסכסוך הישראלי-ערבי בכנסת ("שדולת שתי המדינות") שבה נפגש עם עשרות גורמים ישראליים, פלסטיניים, בינלאומיים וכן עם גורמים רבים בעולם הערבי.



"אני סבור כי בכוחו של מתווה זה לשמש הצעה ישראלית-ציונית הולמת לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני ובמידה לא מבוטלת להוות צעד חשוב לקראת פתרון חלקים משמעותיים מהסכסוך הישראלי-ערבי. יהיה לי לכבוד לראותם באירוע הצגת המתווה, להסביר את המוצע ולשתף במאמץ שלנו לשבור את הקיפאון המדיני בו ישראל מצויה”, הוסיף.



"שתי מדינות לשני עמים הוא הפתרון האפשרי היחידי לישראל ולפלסטינים. זהו הפתרון שעל ממשלת ישראל לקדם. שתי מדינות לשני עמים הוא יעד אסטרטגי ישראלי ראשון במעלה. האופציה הרעה האחרת היא מדינה דו-לאומית. מדינה דו-לאומית מהווה את הפגיעה האנושה ברעיון הציוני ואת סופה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, בעלת רוב יהודי מובטח”, הדגיש ח”כ בר.



לדבריו "לקחי העבר מלמדים כי יש לייצר במקביל למאמצים הדיפלומטיים, גם 'תנועה לקראת' מציאות של שתי מדינות".