ח"כ אורלי לוי-אבקסיס האשימה היום (שני) את שר הקליטה, זאב אלקין, ב"התנהלות מאיימת ובלתי ראויה" השקולה לדבריה ל"פרוטקשין של שר בישראל כלפי חברת כנסת בישראל ומחוקקת".



במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינסה היום בכנסת סיפרה ח"כ לוי-אבקסיס מישראל ביתנו על המחלוקת בינה לבין השר אלקין והודיעה כי התלוננה נגדו אצל ראש הממשלה, בנימין נתניהו ואף פנתה בעניינו ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה ויינשטיין.



הרקע למחלוקת ביניהם הוא הצעת החוק שלה לסיוע ריאלי בשכר דירה לממתינים לדיור ציבורי. הצעת החוק אושרה בכנסת הקודמת בקריאה ראשונה והיום עלתה לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה כדי להכיל עליה את דין הרציפות, כלומר לאפשר להמשיך ולחוקק אותה מהמקום בו הופסקה לקראת קריאה שנייה או שלישית, אלא שלדבריה, השר אלקין החליט להתנגד להצעה בדקה ה-90 באמצעות שימוש באיומים מפורשים כלפיה וכלפי מלפגתה.



לטענתה השר אלקין הציע לה עסקה "לקנות" את אי טרפוד החוק שלה בכך שהסכום שהאוצר תיקצב כדי לממן אותו לטובת 2,700 זכאים לדיור ציבורי מטעם משרד השיכון יחולק בין 27 אלף זכאים של משרד הקליטה או לחילופין נדרשה ח"כ לוי אבוקסיס לטענתה להעביר לידי אלקין מחצית מהסכום שהושג מהאוצר לידי משרדו.



לדבריה, אם הייתה נענית לדרישת אלקין, כל זכאי לדיור ציבורי היה מקבל סיוע מגוחך במחיר של 50 שקלים. לטענתה "אלקין המשיך במסכת הסחיטה והאיומים והדגיש כי אם לא נלך בדרכו ידאג לטרפוד החוק ואכן כך קרה". כמו כן אמרה כי אלקין איים עליה כי ידאג להוציא לתקשורת הודעה לפיה מפלגת ישראל ביתנו מפקירה את ציבור העולים. עוד היא אמרה כי התנהלותו של אלקין חצתה קווים אדומים המותרים במגרש הפוליטי ולטעמה אף חורגים מכללי מנהל תקין.



שר העליה והקליטה זאב אלקין דחה בתוקף את דבריה ותקף בחזרה: "חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס משקרת במצח נחושה. עד היום התקיימה בינינו שיחה אחת בלבד בנושא החוק שלה ובמסגרתה הסברתי שאני תומך בחוק שלה אבל דורש להרחיב את החקיקה גם לזכאי הדיור הציבורי מקרב העולים".



הוא הוסיף כי "אין שום סיבה שבעולם שחקיקה ראשית במדינת ישראל תייצר אפליה בין זכאי משרד השיכון לזכאי משרד הקליטה ותפגע קשות בציבור העולים.


זו גם העמדה שהצגתי היום בוועדת שרים לחקיקה. היות ומשרד האוצר התנגד בוועדת השרים להכיל את החוק גם על ציבור העולים, הוחלט בשלב זה לקבל את הצעתי להקים וועדת מנכלים 'אוצר-שיכון-קליטה' שתנסה להגיע להסכמות עד פתיחת מושב החורף ותאפשר את קידום החקיקה בצורה שוויונית. למרות ההשמצות של ח"כ אורלי לוי-אבקסיס, אמשיך להלחם על הזכויות של עולים נזקקים. חבל לי שמי שנבחרה בקולות ציבור העולים בחרה לפתוח במלחמה דווקא מול הציבור הזה".