האם תוכניתו של צה"ל לשנות את רוע גזירת דוח לוקר, תצליח בסופו של דבר?

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, דיבר היום בפתח ישיבת סיעת הליכוד והתייחס למגוון נושאים, כגון הסחר העולמי החדש של כלכלת ישראל, התקציב, הגז וגם ועדת לוקר לעומת תוכנית "גדעון", שהורכבה על ידי הגורמים הצבאיים ברשות הרמטכ"ל.

לאחר מכן התייחס לדוח לוקר ואמר: "יוחנן לוקר עשה עבודה חשובה מאוד, על מנת לבדוק את בעיית הביטחון של צה"ל ודרכי ההתמודדות החדשות של הצבא. במקביל, צה"ל, תחת הרמטכ"ל, הכינו בצבא תוכנית שלהם עם מתווה רב שנתי. האתגרים בנושא השתנו. צריך להכשיר את הכוח לצבא חדש שהם צריכים להתמודד איתו. יש צרכים תקציביים ומגבלות. אני הולך ללמוד את דוח לוקר וללמוד את התוכנית של צה"ל, לבדוק את התוכנית האופטימלית ואז אביא אותו להכרעה".

"לסיים את השיח הפופוליסטי"

לאחר מכן התייחס הודיע ראש הממשלה כי מתווה הגז יובא לאישור הממשלה כבר ביום רביעי הקרוב, אך בחר להחמיא קודם לתעשייה הישראלית: "לפני יומיים שוחחתי שוב עם ראש ממשלת הודו, אנחנו בעיצומה של תפנית לגוון את הכלכלה הישראלית גם להודו, סין ויפן. גם עם איטליה שוחחתי בנושא וגם עם ארצות הברית. אנחנו מעצמה כלכלית, אני לא מפריז. בתחום הגנת הסייבר, כל המדינות האלו רוצות להעצים את השת"פ בדבר הזה. בגלל הטכנולוגיה, מה שעוזר לנו להעלות את רמת החיים שלנו. אנחנו נסגור את הפער ונשווה את רמת איכות החיים שלנו לבריטניה. זה הישג אדיר. הוא מושג על ידי האזרחים, היוזמות והיזמות. 

"הסקטור הפרטי זה הקטר של הכלכלה, שלא נטעה לרגע אחד. לא ההשקעות הממשלתיות, לא כסף ממשלתי, אלא מה שאנחנו עושים להתקדם קדימה. אנחנו עושים זאת ביום שאנחנו שומעים על טבע. אנחנו צריכים לסיים את השיח הפופוליסטי שנמצא כאן בכנסת. על מנת שתהיה פה יזמות ויהיו פה עסקים, אנחנו נעביר פה תקציב, גם מתווה הגז. יש עוד דברים שצריך להעביר. לא ניתן לפופוליזם לקבור את הגז באדמה. יש לנו עתיד מזהיר. נפגשתי היום עם ראשי המגזר הערבי, אמרתי שאני רוצה אותם בחברה הישראלית. אנחנו נעשה את הצעדים הפשוטים כדי שישראל תהיה סיפור הצלחה גדול".

כזכור, הכנסת תצא לפגרה ביום שני הבא ותסכם מושב סוער מאוד, בו חוותה הקואליציה שני הפסדים בהצבעות והרבה מאוד סיפורים אשר הביכו את חברי הקואליציה, לצד קידומים של חוקים אותם רצו להעביר כבר בכנסת הקודמת. בזמן שנתניהו מנה את הישגיו והישגי ממשלתו, חברי האופוזיציה ביקרו בחריפות את תפקוד הממשלה. יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, אמר היום כי מדובר במטוס ללא טייס. גם ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג אמר כי "זהו המושב האחרון של הממשלה הנוכחית".