"ממשלת ישראל מחרחרת מלחמה במקום הרגיש ביותר, במקום הדתי וזה יביא למלחמה עקובה מדם", כך הזהיר היום (שלישי) ראש הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, בעת שביקר עם חברי כנסת מרשימתו במסגד אל-אקצה ונפגש עם המופתי המקומי.



"ישנה הסכמה כלל עולמית שמדינה פלסטינית צריכה לקום בגבולות 67' לצד מדינת ישראל, אבל ממשלת ישראל מחרחרת מלחמה במקום הרגיש ביותר, הוא המקום הדתי", אמר ח"כ עודה במהלך הביקור.




חברי "הרשימה המשותפת" במהלך הביקור בהר הבית. צילום: "הרשימה המשותפת"


"אתמול התקשרו אליי חכמים גדולים ואמרו לי שיש תמימות דעים בקרב החכמים הגדולים שאסור לשר במדינת ישראל להגיע למסגד אל-אקצה לביקור פרובוקטיבי כמו שעשה השר אורי אריאל. הוא מגיע לביקור, הוא שר, הוא לא רק מתנחל - הוא נציג של הממשלה והיא לא מגנה. כלומר כשהממשלה רוצה למשוך את הסוגיה הפוליטית בירושלים לסכסוך דתי בין המסולמים לבין היהודים. אנחנו לא מקבלים את הגישה הזאת".



"הגישה הזאת תביא למלחמה עקובה מדם. אנו רואים שהסוגיה בעיקרה היא סוגיה פוליטית בין עם נכבש לבין הכיבוש הישראלי מאז 1967. אין דבר יותר טבעי מאשר שהמסגד שייך למוסלמים. בית הכנסת שייך ליהודים, הכנסיה לנוצרים והמסגד למוסלמים. זה הדבר הטריוויאלי הטבעי ביותר", הוסיף ח"כ עודה.



בסיור השתתפו גם חברי הכנסת מסעוד גנאיים, ג'מל זחאלקה, אחמד טיבי, עבד אלחקים חאג' יחיא, חנין זועבי, יוסף ג'בראין ואוסמאה סעדי.