על רקע החלטת בג"ץ להרוס את מבני דריינוף בבית אל, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שחרר הצהרה היום (רביעי) כי יבנה 300 יחידות דיור בהתנחלות, וכן ירחיב הבנייה גם באזור ירושלים.
בעת הריסת המבנים בבית אל נמסר ממשרד ראש הממשלה כי בנייתן של היחידות הובטחה לפני כשלוש שנים על ידי ממשלת ישראל בעקבות העתקת המבנים מגבעת האולפנה. 
בנוסף אושר לקדם בנייה ותכנון בירושלים: שיווק 91 יחידות דיור בפסגת זאב, תכנון 24 יחידות דיור בפסגת זאב, 300 יחידות דיור ברמות, 70 יחידות דיור בגילה ו-19 יחידות דיור בהר-חומה.

זמן קצר לפני הודעתו של נתניהו, שר החקלאות, אורי אריאל דרש מראש הממשלה לחדש את השנייה. "פניתי לראש הממשלה ודרשתי ממנו בתקיפות לאשר מיידית את בנית 300 יחידות הדיור בבית המעוכבות. הודעתי לראש הממשלה שאני מצפה לקבל תשובה חיובית בתוך כשעה", אמר אריאל.
לפני כשבועיים אמר ראש מועצת בית אל, שי אלון כי נתניהו סירב לעמוד בהבטחתו לבנות 300 יחידות דיור. ראש מועצת בית אל הסביר מדוע הוא וראשי המועצות האחרים זועמים: "לפני שלוש שנים נערך הסכם האולפנה המפורסם, זה היה הסכם פינוי מרצון - הורסים את 30 הבתים הללו ותמורתם בונים 300 יחידות דיור. כששאלתי את ראש הממשלה למה הוא לא מקיים את ההבטחה שלו לבנות ביהודה ושומרון הוא אמר לי 'אותך מעניין הכפר שלך וזה לגיטימי, לי יש שיקולים של כלל עם ישראל ואנחנו לא יכולים לבנות, לא בנינו בשנה הזאת וכנראה שלא נבנה בשנה וחצי הבאות'".