מליאת הכנסת אישרה הלילה (חמישי) בקריאה שנייה ושלישית את התיקון לחוק: יסוד הכנסת, המכונה "החוק הנורבגי הקטן", הקובע כי שר או סגן שר אחד מכל סיעה יוכל להתפטר ולאפשר לבא אחריו ברשימה להיכנס במקומו לכנסת. בעד החוק הצביעו 64 חברי כנסת מול 51 שהתנגדו. גם חברי סיעת ישראל ביתנו תמכה בחוק.



יו"ר המחנה הציוני, ח"כ יצחק הרצוג, עקץ את יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, על הצבעת סיעתו עם הקואליציה: 


להצבעה קדם דיון ארוך בהשתתפות חברי האופוזיציה שהעלו את 150 ההסתייגויות שלהם לחוק. כל חברי הקואליציה, למעט שר תורן, לא נכחו במליאה והוזעקו למקום לקראת ההצבעה. 



"חוק פרסונלי שמטרתו לסדר עוד ג'ובים בכנסת" 

חברי האופוזיציה מתחו ביקורת נוקבת על החוק וכינו את החוק חוק פרסונלי וחוק הג'ובים. ח"כ מיקי לוי (יש עתיד): "זה לא חוק נורבגי, זה לא חוק שוודי, זה לא חוק דני, זה חוק הג'ובים".
 
ח"כ סתיו שפיר (המחנה הציוני) אמרה: "בסקנדינביה יש ל כך הרבה חוקים נפלאים: חופשת לידה לשנה וחצי, חוק שכירות מסובסדת ומפוקחת לנצח, יש חוק תנאי בריאות נפלאים. ומה מכל זה מביאים לנו? מין חוק נורבגי מגוחך ובזוי שנועד להעניק ג'ובים לחברי הקואליציה.
 
אוסמה סעדי (הרשימה המשותפת): "החוק הנורבגי כביכול אינו אלא חוק פרסונלי".

יו"ר האופוזיציה, ח"כ מרב מיכאלי, אמרה: "זה שקוראים לו חוק נורבגי אנשים חושבים שהוא בלונדיני וכחול עיניים אבל הוא מכוער".
 בעקבות אישורו של החוק הנורבגי הקטן צפויים כמה שרים להתפטר מהכנסת. נפתלי בנט או איילת שקד יתפטרו לטובת ח"כ לשעבר שולי מועלם רפאלי (הבית היהודי). שר האוצר משה כחלון אמור להתפטר מהכנסת עבור ח"כ לשעבר אכרם חסון. 
בליכוד אמור השר חיים כ"ץ להתפטר מהכנסת עבור המועמדת הבאה בתור ברשימת הליכוד שרון השכל, ואילו ביהדות התורה אמור סגן השר מאיר פרוש לפנות את מקומו בכנסת לטובת ח"כ לשעבר יעקב אשר. החוק קובע כי אם השר או סגן השר מתפטרים מתפקידם בממשלה הם חוזרים לכהן בכנסת ומי שהחליף אותם יפרוש מבית המחוקקים.

בית המשפט יחויב לשקול את מצבו הרפואי והנפשי של האסיר
לאחר הדיון על "החוק הנורבגי" עברה הכנסת לדון גם בחוק ההזנה בכפייה לאיסירים ביטחוניים השובתים רעב ואישרה אותו בקריאה שנייה ולשישית ברוב של 46 תומכים מול 40 מתנגדים. החוק מציע להסמיך את נציב בתי הסוהר לפנות, בהסכמת היועץ המשפטי לממשלה, לנשיא בית המשפט המחוזי בבקשה לקבל היתר למתן טיפול רפואי לאסיר שובת רעב, אם ראה, על סמך חוות דעת של רופא, כי בשל שביתת הרעב קיימת אפשרות ממשית שתיגרם בתוך זמן קצר סכנה חמורה לבריאותו של האסיר או נכות בלתי הפיכה. 

מי שדיבר במשך רוב הדיון היו חברי הכנסת הערביים, שנאלצו להתמודד עם הפרעות של ח"כ אורן חזן (הליכוד) שאף הוצא פעמיים מן המליאה. 
הבקשה תוגש רק לאחר שנעשה מאמץ ניכר לקבל את הסכמת האסיר לטיפול. בית המשפט ישמע את האסיר, ככל שהדבר אפשרי בהתחשב במצבו הרפואי, או את בא כוחו, ויביא בחשבון את חוות דעתה של ועדת האתיקה. בקבלת החלטתו, בית המשפט יחויב לשקול את מצבו הרפואי והנפשי של האסיר, הסיכויים והסיכונים של הטיפול המבוקש לאסיר ושל טיפולים חלופיים, מידת פולשנותו של הטיפול המבוקש והשפעתו על כבוד האסיר, עמדת האסיר ונימוקיו, תוצאות טיפולים דומים שניתנו לאסיר אם נתנו, וכן שיקולים של חשש לחיי אדם או חשש ממשי לפגיעה חמורה בביטחון המדינה, ככל שיובאו בפניו ראיות לעניין זה. 
לפי ההצעה, אם ייתן בית המשפט את ההיתר, ניתן יהיה להעניק את הטיפול הרפואי המינימלי ההכרחי לשמירה על חייו של האסיר או למניעת נכות חמורה בלתי הפיכה גם אם האסיר מתנגד לכך. לפני מתן הטיפול ייעשה מאמץ, ככל האפשר, לקבל את הסכמתו של האסיר לטיפול. הטיפול יינתן בנוכחות רופא ויתבצע בדרך ובמקום שיבטיחו שמירה מרבית על כבודו של האסיר. 
במקרה של סירוב מצד האסיר לקבל את הטיפול, יוכל סוהר, לבקשת מטפל, להפעיל כלפיו כוח סביר, במידה הדרושה לצורך מתן הטיפול בלבד. כמו כן, מטפל לא יהיה חייב לתת לאסיר שובת רעב טיפול לפי הסדר זה. ארגון רופאים למען זכויות אדם מתנגד בתוקף להצעת החוק וטוען כי הזנה בכפייה של אסירים שובתי רעב היא בגדר עינוי. 

"על הממשלה הרעה הזאת צריך להרים כף D9".

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג ניצל את רשות הדיבור כדי לסכם את המושב ולנגח את הממשלה על כל המושב שעבר. "השגנו הישגים מעודדים שמסמנים את סופה של הקואליציה", אמר.
 
יו"ר המחנה הציוני התייחס להתבטאויות של אנשי הקואליצציה נגד בית המשפט העליון" פתחנו את היום בהתבטאות איומה על בית המשפט העליון. לא שמעתי את ראש הממשלה מגנה או מפטר את השר שדיבר נגד בית המשפט העליון". 
 
התייחסות לדבריו של ח"כ מוטי יוגב, אמר הרצוג: "את ה-D9 צריך להרים על הממשלה הזו ותו לא". 
 
הרצוג לא שכח את מפלגתו של אביגדור ליברמן: "ישראל ביתנו סייעה לממשלת כלום שהפכה לפארסה שלטונית. החוק הנורבגי נולד בקומבינה עם ישראל ביתנו שלדעתי כבר מזמן חלק מהקואליציה. אני מציע לא להתייחס לכותרות בעיתון. אנחנו צריכים להבונן במראה ולהבין שהממשלה מגיעה לסוף דרכה".