נשיאת בית המשפט העליון לשעבר, דורית בייניש, הגיבה הבוקר (חמישי) למתקפה על בית המשפט העליון בעקבות ההחלטה להורות על הריסת בתי דריינוף בבית אל, ואמרה כי "צו לביצוע בשל אי חוקיות מחייב ממשלה, מחייב אזרחים במדינה, אחרת אנו באנרכיה מוחלטת. יש כאן באופן מלאכותי ניסיון לשוות להחלטה הזאת, שבה כל שנדרשו זה לקיים את הצו של בית המשפט - הטייה ודעות פוליטיות, דברים שאינם רלוונטיים ולא נכונים".
"יש אנשים שבאמת יש להם אידיאולוגיה והם מאמינים בה ויש ניצול ורצון להסית לכיוון הזה ולהטיל את השיקוצים האפשריים בבית המשפט. זה בעצם איום על בית המשפט מצד חברי כנסת ולא רק  ח"כ מוטי יוגב, שאומרים שהם יטפלו בחוק וכך הם יטפלו בבית המשפט", הוסיפה בייניש. 

הסתה מצד חברי כנסת. ביהמ"ש העליון. צילום: פלאש 90  

בראיון לתכנית הכל דיבורים ברשת ב' אמרה נשיאת העליון בדימוס כי "עד היום כוחו של בית המשפט היה למרות האיומים ושלא התחילו היום לקצץ בסמכויותיו. עד היום לשופטים ישנה יכולת לשפוט למרות הדברים האלה על פי  מצפונם. אבל החשש הוא שגם שופטים הם בני אדם. איפה נשמע במדינה מתוקנת, בה יש חוקה והפרדת רשויות, שישמע איום לקצץ בסמכויות בית המשפט ולהקים לו בית משפט מתחרה. אני לא מכירה מדינה דמוקרטית כזאת". 

בייניש: "לא יקימו בית משפט אלטרנטיבי למוסד החשוב הזה" 
השופטת בייניש אמרה עוד: "מניסיוני בתקופות סוערות שבהן ספגנו התקפות, ראש הממשלה התייצב לימין בית המשפט. אני מאוד מצטערת ששרת המשפטים העלתה הצעה לבית משפט למקרקעין בשטחים. אין דבר כזה. לא יקימו בית משפט אלטרנטיבי למוסד החשוב הזה. בית המשפט זוכה להכרה בינלאומית. אנו במורד תלול ומי יודע היכן זה ייעצר".
"בית המשפט, ובכך גדולתו, לא פועל על פי בוחרים. הוא לא פופוליסטי. הביקורת השיפוטית היא גם על הממשלה. זה חלק מהתפקיד בכל מדינה דמוקרטית. השופטים אינם פקידי ממשלה. הם עצמאים. זה הבסיס למבנה השלטוני שלנו", אמרה הנשיאה לשעבר והוסיפה כי "החשש הוא שלא מפסיקים להדביק לבית המשפט תוויות ולהציג אותו כשמאלני ומוטה זה עלול לחלחל. הציבור לא בקי בדקויות. יש מי שרוצה לעשות זאת כך וזה לא ראוי ולא נכון". 
לדבריה "עצם העבודה שיכול המחוקק לומר 'אז נשנה את החוק' זה מראה כמה הדמוקרטיה שברירית. אין חוקה ואין שריון למעמד בית המשפט וזה מראה כמה הסכנה גדולה. תהליך השחיקה מאוד מסוכן ואנו בתהליך של שחיקה".
לגבי הקמת הןועדה לאיתורי מועמד ליועץ המשפטי לממשלה אמרה בייניש: "התפקיד של היועמ"ש הוא אחד החשובים במערכת אכיפת החוק. ברור שבמסורת הקונסטיטוציונית שלנו זה תפקיד של משפטן עצמאי. לכן זה צריך להיות אדם ראוי. משפטן בעל שעור קומה. אדם שלא תלוי ולא קשוב לאף גורם אינטרנסנטי. כמובן שהוא צריך לכבד את מדיניות הממשלה אבל זה דבר אחר. אני מקווה שהוועדה תמלא את תפקידה ותמנה אדם ראוי".