ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) יצא הבוקר (שישי) מהארון והכריז בפומבי על היותו הומוסקסואל. בטור אישי שפירסם בעקבות מקרה הדקירה המזעזע אתמול במצעד הגאווה בירושלים כתב ח"כ שמולי: "הסכין מונפת על הקהילה שלי. שתקנו, שתקתי. לא עוד".



"אי אפשר לשתוק עוד כי כשהסכין מונפת על צווארה של קהילה להט"בית שלמה, הקהילה שלי, היא לא תיעצר שם. זוהי העת להילחם בחושך הגדול", כתב שמולי. "המעשה הנפשע והנורא שקרה שוב 'בעיר של אלוהים' תוקף את כולנו. הוא תוקף את הזכות של כולנו להיות שונים, לבחור את הבחירות שלנו, לקבל את השונה ולהכיל את האחר".



לדבריו, "החברה הישראלית פצועה, דקרו אותה בבטן. היא מאבדת את החמלה לאנשים אחרים רק מפני שהם שונים. היא מאבדת את הקבלה של האחר. בשם איזה אלוהים הסתער אמש הפושע המתועב על המון הצועדים? בשם איזו דת הוא שלף את הסכין והחל לדקור פעם אחת. ועוד פעם. ושוב פעם".



עד כה כיהנו בכנסת רק שני ח"כים הומוסקסואלים מוצהרים, פרופ' עוזי אבן וניצן הורוביץ, שניהם ממרצ אולם מאז כהונתם התמודדו בגלוי פעילים רבים של הקהילה הגאה לכנסת במסגרת תאים פוליטיים בליכוד וביש עתיד.



קדמה להם ח"כ לשעבר מרשה פרידמן ש"יצאה מהארון" בפומבי רק לאחר תום כהונתה. בחירתו של ח"כ אבן לכנסת לוותה בשערוריה. ביום השבעתו לכנסת ח"כים מש"ס, יהדות התורה והמפד"ל עזבו את המשכן במחאה.




אחד משני הח"כים ההומוסקסולאים המוצהרים עד היום. הורוביץ. צילום: יח"צ


נטיותיו המיניות של ח"כ שמולי היו סוד גלוי בכנסת אך הוא נמנע מלהצהיר עליהם בגלוי למרות ניסיונות חוזרים ונשנים לעשות לו אאוטינג. בעבר, כאשר כיהן כראש התאחדות הסטודנטים, העניק שמולי ריאיון לעיתון הסטודנטים הירושלמי "פי האתון" - ובו נכתב כי שמולי "מחפש חבר". עם היבחרו לכנסת ב-2013 מטעם מפלגת העבודה בחר שמולי להצניע את נטיותיו וזכה על כך לביקורות נוקבות מצד פעילים בולטים בקהילה הלהטב"ית.



כך בעבר כתב העיתונאי, חבר הקהילה הגאה, גל אוחובסקי מכתב גלוי ליו"ר העבודה יצחק (בוז'י) הרצוג: "כבר שנתיים שיש במפלגת העבודה חבר/ת כנסת בארון, שמסתובב כמו פיל בחנות חרסינה. בתור אדם שרואה את עצמו כראש הממשלה הבא של ישראל, אתה צריך להציע אחת משתי אופציות: יציאה מהארון או יציאה מהכנסת. זה יכבד אותך ואת המפלגה שלך. ואם אתה לא מבין כמה זה חשוב, תשאל את ציפי על הכוח של הקהילה הגאה".



גם אסי עזר התבטא פעם ואמר: "יש ח"כ שהוא בארון, וזה מוציא אותי מדעתי"



מקורביו של ח"כ שמולי סיפרו הבוקר כי הוא היה נסער ומזועזע מאוד בעקבות מעשה הדקירה במהלך מצעד הגאווה בירושלים ועל כן כתב את הטור האישי. מייד לאחר מכן יצא ח"כ שמולי לחופשה פרטית מתוכננת מראש בת שלושה שבועות בחו"ל. 



עודד פריד, מנכל האגודה למען הלהט"ב בישראל, ברך את צעדו של ח"כ שמולי וכתב: "ברכות לחבר הכנסת איציק שמולי שהחליט להפסיק לשתוק. הגיע הזמן. חברי כנסת, מהקהילה ומחוץ לה, צריכים להפסיק לשתוק. אנחנו צועקים כבר שנים וזקוקים לעזרתם של כל מי שמאמין בזכות לשוויון, בקבלה של השונה כשווה".



"אסור לשתוק כשיש טוקבק שקורא להרוג הומואים, כשלסביות מותקפות כשהן הולכות יד, כשטרנסג'נדרית חוטפת מכות בבית קפה. אסור לשתוק כשהחוק לא אוסר אפליית להט"ב, כשהמדינה מתייחסת אלינו כאזרחים סוג ב' וכשפוליטיקאים ואנשי ציבור מערערים את הלגיטימיות של עצם קיומנו. אסור לשתוק אל מול גילויי להט"בופוביה".