ראש הממשלה בנימין נתניהו, יפנה ביום שלישי באופן ישיר אל יהודי ארצות הברית ויבקש מהם לשכנע את הציבור האמריקאי להתנגד להסכם הגרעין עם איראן.



על פי הפרסום בגל"צ, כחלק מהחלטת נתניהו להגביר את הלחץ על הקונגרס האמריקני, נאומו יעבור דרך האינטרנט ויופץ בבית הכנסת ובמרכזים הקהילתיים ברחבי המדינה.



בנוסף לכך, ראש הממשלה צפוי להשתתף בשיחת וידאו שתתקיים בעת כינוס מיוחד של ועידת הנשיאים של יהדות ארצות הברית והפדרציות היהודיות של צפון אמריקה.



על פי כלי תקשורת יהודים באמריקה, המטרה היא להפעיל לחץ על חברי הקונגרס, אשר בהם תומכים רבים מיהודי אמריקה.

במקביל לכך, ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) של האו"ם ינאם בפני הוועדה ליחסי חוץ של הסנאט האמריקאי בוושינגטון ביום רביעי הקרוב. הוא צפוי לשטוח בפני הסנאט את מדיניותה של הוועדה בנוגע לאיראן, בעקבות ההסכם שנחתם בלוזאן בין איראן והמעצמות.



בהודעה שהוציאה ביום שישי סבא"א, נמסר כי הגנרל יוקיה אמאנו "ידון בתפקיד של סבא"א באימות וניטור של מדדים הקשורים לגרעין תחת תוכנית הפעולה המשותפת".



אם איראן תחליט להפר את ההתחייבויות שלקחה על עצמה בהסכם ההיסטורי שנחתם בלוזאן ב-14 ביולי, אמאנו ופקחיו יהיו אלו שאחראים לאתר זאת ולספר על כך לעולם. בקונגרס האמריקאי צריך לקבל החלטה עד ה-17.9 האם לאשר או לדחות את ההסכם.