עימות חריף התגלע היום (ראשון) בין שר החינוך, נפתלי בנט, ושדר גלי צה"ל, רזי ברקאי בעקבות הפיגועים שבוצעו במצעד הגאווה בירושלים ובכפר הפלסטיני דומא בו נרצח פעוט ונפצעו מספר בני משפחתו.  

השר בנט השיב לשאלתו של ברקאי, לגבי הטענות על השתייכותם של מחבלים יהודים למחנה שלו: "כל בן אדם שמפעיל אלימות הוא אנטי ציוני. אתה עושה עכשיו מה שעשו לנתניהו אחר רצח רבין".

"עמי פופר מבחינתי הוא לא ימין ולא ציוני. אם חלילה יתברר שיהודים עומדים מאחורי הרצח בדומא הם לא אנשי ימין. העליהום כרגע שאתה עושה, אני לא הולך להתנצל על מה שאני לא קשור אליהם. כמו שרוצח אדל ביטון לא קשור אליך", הוסיף בנט.

"אבל כולם עם כיפה על הראש. הם באים מהמחנה שלך" הקשה ברקאי. השר בנט השיב "אתה שוב עושה את זה. בתורה אומרים כל שעה דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום. חז"ל אמרו חביב אדם בצלם. כתוב לא תרצח. זו התורה. מי שמעוות את התורה ולוקח אותה למקומות אחרים הקשר שלי אליו הוא כמו שלך".

"יש שיח קשה מאוד ברשתות החברתיות"

"זו הטעות הגדולה שלכם ושלך בתקשורת שכמעט לא יודע איך לומר מתנצלים", הוסיף בנט, "המחנה שלי זה רוב עם ישראל. מי ניצח בבחירות למרות ההתלהמות?", שאל בנט והוסיף: "יש רשימה של מאות ילדים יהודים שנרצחו ואז בצד הפלסטיני חוגגים בכיכרות. נותנים כסף למשפחות. ואצלנו בשקט שחלילה קורא דבר כזה מאוד נדיר כמו מוחמד אבו חדיר ואני מתפלל שלא יהודי עשה את זה בכפר דומא כמו באירוע של התינוק עלי כל המדינה מגנה. זה כל ההבדל".

בתשובה לשאלתו של ברקאי לגבי התבטואיותיו השנויות במחלקות של חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' השיב בנט: "הביטויים של סמוטריץ' - אין להם מקום. אני כשר חינוך אעשה הכל לשנות את השיח בחברה. הערתי על כך לחברי לסיעה. בנאום הראשון שלי הבטחתי לדאוג לילדים של הקהילה הגאה. הגדלתי את התקציב של הנוער הגאה. יש לי פעולות ואמירות".

השר בנט הגיב להתקפה על הנשיא ראובן רבלין: "זה מזעזע. אנו צריכים להוקיע את כל השיח הזה. יש ברשתות החברתיות שיח קשה מאוד. שרת המשפטים שקד גם בעניין הזה מטפלת כדי להעביר מנגנון שלא קיים היום. אני אעשה הכל כדי שנכבד את האחר נכיר את השונות. יהודי הוא יהודי וערבי הוא ערבי. אנו צריכים לכבד את השונות. ביממות האחרונות אני לצד אבי במצב לא טוב ברמב"ם ופה יש אחות גאולה והאח אליאס והאחות יוליה וליד אבא יש חולה חאלד ופה כל המסיכות יורדות כולם בני אדם. אם יש משהו שאני רוצה זה שייצא מזה. התורה מוסרית ואסור לקחת אותה לכיוון של אלימות וכיוון רע. זה לא דרכנו", אמר בנט.