עשרות אמנים עלו השבוע למשכן הכנסת כדי להחתים את חברי הכנסת על מכתב הקורא לשר האוצר, משה כחלון, להגדיל את תקציב התרבות בישראל. המכתב ביוזמת יושבי הראש של שדולת התרבות בכנסת, חברי הכנסת אימן עודה (הרשימה המשותפת), איתן ברושי (המחנה הציוני) ועפר שלח (יש עתיד). 

על מלאכת החתמת חברי הכנסת היו אמונים עשרות אמנים ממטה המאבק ביניהם: אלברט אילוז, אסתי זקהיים, עידית טפרסון, יניב ביטון, יענקל'ה בן סירא ועוד. אליהם הצטרפו מנהלי מוסדות התרבות.
 
בין חברי הכנסת  שתומכים במאבק המשותף של מטה התרבות ומשרד התרבות בראשות השרה מירי רגב וחתומים על המכתב לשר האוצר: השר דנון, יו"ר הקואליציה צחי הנגבי, יו"ר עדת הכנסת דוד ביטן, מרכז הקואליציה בוועדת הכספים מיקי זוהר, יו"ר סיעת ש"ס יואב בן צור, יו"ר ועדת החינוך התרבות והספורט יעקב מרגי, יו"ר ועדת הרווחה והבריאות אלי אללוף, יו"ר סיעת הבית היהודי ינון מגל, כל חברי סיעות המחנה הציוני, מרצ, יש עתיד, ישראל ביתנו, הרשימה המשותפת.


 
ח"כ איתן ברושי (לשעבר מנכ"ל משרד התרבות) הסביר כי מדובר במאבק קריטי לעיצוב דמותה של ישראל: "הגדלת תקציב התרבות היא קריטית ויש להשוות את התקציב לפחות כמו מדינות OECD, המאבק להצלת התרבות הוא לא אישי או מגזרי, המאבק הוא למען עתידה של המדינה. יש צורך לתת מענה לאוכלוסיות שונות תוך מתן דגש מיוחד לפריפריה על מנת שגם במקומות מרוחקים ניתן יהיה לצרוך וליהנות מתרבות".

ח״כ עפר שלח (יש עתיד) הסביר: ״שיעור התקציב המוקדש לתרבות הוא מגוחך ביחס למקובל בעולם, ועכשיו אנו שומעים על כוונות לקצצו עוד יותר. התרבות היא שגריר ראשון במעלה, תחום צמיחה כלכלי ומקור לגאווה  – ועלינו לעשות הכל כדי למנוע פגיעה נוספת בו".
ח"כ איימן עודה (הרשימה המשותפת) הדגיש את חשיבות הגדלת התקציב גם למגזר הערבי: "העלאת תקציב התרבות לאחוז שלם הוא צעד הכרחי שיתרום להנגשת היצירה התרבותית לכל האזרחים. והצעד המקביל חייב להיות עשיית צדק לאומנים הערביים ולתרבות הערבית שמקבלת 3% בלבד מתקציב התרבות הנוכחי"