פרקליטות המדינה אישרה היום (שני) לפתוח בחקירה פלילית נגד מפרסם סרטונים ביוטיוב, בחשד לעבירה של העלבת עובד ציבור.



בסרטונים נראים נשיא המדינה, ראובן ריבלין וראש הממשלה בנימין נתניהו, כשהם לבושים מדים בעלי סממנים נאצים ונושאים דברים, לכאורה, בגרמנית.



בהתאם לכך, ראש האגף לחקירות ולמודיעין במשטרה הטיל את ניהול החקירה על יחידת הסייבר הארצית בלהב 433, והיא תלווה על ידי לשכת המשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים.



רק אתמול, פנה נשיא המדינה למשטרה בדרישה לפתוח בחקירה בעקבות גל האיומים על חייו והנאצות שספג בעקבות הגינוי שהשמיע לרצח התינוק הערבי עלי דאוובשה בכפר דומא ולמסע הדקירות במצעד הגאווה.

ההחלטה לפנות למשטרה התקבלה בהנחיית גורמי הביטחון הרלוונטיים. בין הגידופים שנכתבו בדף הפייסבוק של הנשיא: "בוגד מסריח. סופך יהיה יותר גרוע מאריק שרון״. גולש אחר כתב: ״ברוסיה כבר היו מוצאים אותך חתוך בתוך קופסת נעליים״. ״אתה אשם בהסתה ובבגידה בעם שלך. תתבייש לך״, הוסיפו אחרים. גולש נוסף כתב: ״בוא נשמע אותך אם הנכדים שלך ייהרגו בפיגוע״.

גולשים רבים צירפו לתגובותיהם את שמותיהם של בני משפחת פוגל שנרצחו באיתמר ותהו  "למה כשערבים עושים פיגועים כל יום אתה לא מגיב ככה?" או "למה לא גינית את רצח משפחת פוגל?" וכן רשימת שמות של נפגעי טרור יהודים והוסיפו הערות כגון ״ריבלין נהיית נשיא של ערבים״, ״ריבלין אתה ממש מעורר בחילה״, ״נהיית השופט והתליין. זו הסתה ברורה יא טמבל״, ואיחלו לו שיתפטר או שיודח מתפקידו.

היו גם כאלה שהתבטאו יותר בעדינות, אך עדיין מתחו ביקורת קשה על הנשיא: "תתבייש לך", "אתה לא הנשיא שלי", "אתה לא מייצג אותי בשום צורה".