ראש הממשלה בנימין נתניהו, פנה הערב (שלישי) באופן ישיר אל יהודי ארצות הברית, וביקש מהם לשכנע את הציבור האמריקאי להתנגד להסכם הגרעין עם איראן.



בנאום שעבר דרך האינטרנט, צפו למעלה מ-10,000 אמריקאים והוא הופץ בבית הכנסת ובמרכזים הקהילתיים ברחבי המדינה. נתניהו אמר כי "ההסכם עם איראן, בניגוד לטענות הממשל, פותח שני נתיבים לפצצה - הוא יזרים מיליונים לטרור ויקרב למלחמה באזור".



בנאומו אמר נתניהו כי העסקה הגרעינית נותנת לגיטימציה לתוכנית שאין לה מטרה אחרת מלבד לספק לאיראן יכולת גרעינית. הוא אמר כי טענת הבית הלבן כי מתנגדי העסקה מעוניינים במלחמה היא "שערורייתית". נתניהו הוסיף: "אנחנו בחזית", אנו נלחמים בעסקה כדי "למנוע מלחמה" ולא כדי להתחיל אחת.

כמו כן, הדגיש ראש הממשלה כי בישראל ישנה אחדות פוליטית סביב נושא ההסכם וציין כי יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, מתנגד גם הוא לתנאי העסקה.


"המחלוקת עם אובמה מעולם לא הייתה אישית"


נתניהו, אשר כפי שפורסם היום, צפוי להיפגש בחודשים הקרובים עם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, התייחס ליחסים ביניהם: "המחלוקת הזו במדיניות מעולם לא הייתה מחלוקת אישית, והיחסים בינינו חזקים מספיק בשביל לשרוד אף מחלוקות רציניות. האם אני מאמין שהנשיא חושב שזו הדרך הטובה ביותר לטפל באיום הגרעין האיראני? כן, אני חושב שכן. האם הייתי מעדיף שהמחלוקת הזו לא תתקיים? כמובן".

נאום זה הינו חלק מהחלטת נתניהו להגביר את הלחץ על הקונגרס האמריקני להתנגד להסכם עם טהרן. 

בנוסף לכך, ראש הממשלה צפוי להשתתף בשיחת וידאו שתתקיים בעת כינוס מיוחד של ועידת הנשיאים של יהדות ארצות הברית והפדרציות היהודיות של צפון אמריקה.  על פי כלי תקשורת יהודים באמריקה, המטרה היא להפעיל לחץ על חברי הקונגרס, אשר בהם תומכים רבים מיהודי אמריקה.



רק אתמול, אנשי ביטחון לשעבר טענו כי לממשלת ישראל יכולת לגרום לביטול ההסכם ולכן עליה לאמץ מדיניות אשר תחדש את האמון ותחזק את שיתוף הפעולה המדיני-ביטחוני עם הממשל האמריקאי על מנת להיערך לשלל האתגרים הנגזרים מההסכם. 



הבכירים לשעבר קראו ליזום מהלך מדיני אשר יעניק אמינות לתמיכתה של ישראל בפתרון שתי המדינות ושיאפשר - בין יתרונותיו הרבים, הקמת ציר סוני-מערבי מתון כנגד הכוחות הקיצוניים המערערים את היציבות באזור.



"זה יאפשר לשלב את יכולות ישראל עם אלה של המדינות השותפות לראיית איראן גרעינית כאיום חמור ונחושות לרסן את חתרנותה, ולגייס את מדינות ערב המתונות לקידום הסדר עם הפלסטינים".