שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון ושר החינוך, נפתלי בנט הביעו היום (רביעי) את התנגדותם לכוונה לקצץ בתקציב המכינות הקדם צבאיות.
לדבריהם, "פגיעה במפעל המכינות הקדם צבאיות תהיה פגיעה בחברה הישראלית ובצה"ל, וכל בר דעת חייב להתנגד לצעד שכזה".
שר הביטחון ושר החינוך הבהירו את חשיבותן של המכינות הקדם צבאיות ואמר כי "הכוונה לקצץ בתקציב המכינות הקדם צבאיות לשנת 2016, תפגע באופן קשה באחד המפעלים החינוכיים והחברתיים החשובים ביותר שקיימים לבני נוער במדינת ישראל. יש בכוונה לקצץ חוסר הבנה בסיסי בנוגע למהות המכינות הקדם צבאיות ותרומתן המשמעותית לצה"ל ולחברה הישראלית. פגיעה בהן היא פגיעה בחוסנה של החברה הישראלית".

בישראל יקיימות 52 מכינות קדם צבאיות בכל רחבי הארץ, בצפון, בדרום ובפריפריה, מהן חמש שאושרו רק לאחרונה. המכינות הקדם צבאיות פונות לבני ובנות נוער לפני גיוס מכל המגזרים בחברה הישראלית. ישנן מכינות חילוניות, מכינות דתיות, מכינות מעורבות, ויש גם מכינה דרוזית ומכינה חרדית.
בנט ויעלון הוסיפו כי "במהלך השנה במכינה, מקיימים המשתתפים בה הכנה לגיוס לצה"ל, מתחנכים לערכים ציוניים וחברתיים חשובים ותורמים לקהילה בה נמצאת כל מכינה. אחוז בוגרי המכינות המתגייסים לתפקידי לחימה הוא למעלה מ-80 אחוזים, לעומת 50 אחוזים באוכלוסייה הכללית. אחוז היוצאים לפיקוד ולקצונה מקרב בוגרי המכינות הוא כפול מהממוצע הכללי. בסיום המכינה ושירותם הצבאי, יוצאים בוגרי המכינות עם מטען חינוכי חשוב מאוד, ותרומתם לחברה הישראלית היא משמעותית".