לאחר תקופה ארוכה בה לא היה לישראל שגריר בברזיל, לאחר סיום תפקידו של רדא מנצור, החליט היום (רביעי) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אשר מתפקד גם בתור שר החוץ, כי יו"ר מועצת יש"ע לשעבר, דני דיין, יהיה שגריר ישראל הבא במדינה. 



דיין, יליד ארגנטינה, בן 59, נשוי+ 1, בעל תואר שני במימון והיה בעברו יו"ר מועצת יש"ע בין השנים 2013-2007. במהלך השנים האחרונות, עסק דיין בניסיון לעזור בפעולות הסברה בארץ ובחו"ל ולקידומה של ישראל. בעבר היה גם ממקימי ובעלי חברת אלעד מערכות תוכנה ושימש כיו"ר מועצת המנהלים שלה ושל החברות הבנות.



ראש הממשלה נתניהו אמר על המינוי: "אמריקה הלטינית היא אחד היעדים המרכזיים של מדינת ישראל כחלק מהמאמצים לפתח שווקים חדשים אשר יתרמו להגדלת הצמיחה במשק. אני סמוך ובטוח שדני דיין יביא איתו לתפקיד את ניסיונו הרב ויעמיק את היחסים בין ישראל לבין ברזיל". 



השגריר המיועד אמר לאחר ההודעה: "נעניתי לאתגר שהציב בפני ראש הממשלה להעמקת היחסים בין ישראל ובין ברזיל ושיפורם. הבטחתי לראש הממשלה שלא אחסוך מאמץ ויצירתיות במילוי המשימה האסטרטגית שהטיל עלי. אף שלא התחייבתי שנביא מדליית זהב בריו 2016, נקווה כולנו שכך יהיה".



בברזיל, המדינה הגדולה בדרום אמריקה, חיים כ-200 מיליון אזרחים והיא הכלכלה השביעית בגודלה בעולם. בהודעת משרד ראש הממשלה נמסר כי ישראל שמה לה לדגש לפתח את קשרי המסחר עם השווקים הבינ"ל בדרום אמריקה ובדגש על ברזיל. עוד נאמר כי בברזיל גם קהילה צומחת של למעלה מ-40 מיליון נוצרים אוהבי ישראל.



בשנים האחרונות הורע מצבה התדמיתי של ישראל במדינות הלטיניות ביבשת, בעיקר לאור המשא ומתן עם הפלסטינים. במהלך מבצע צוק איתן, נקרא השגריר דאז, מנצור, לשיחת נזיפה על ידי ברזיל, שהצהירה לא אחת כי מדינה פלסטינית חייבת לקום בהקדם.