נשיא המדינה ראובן רובי) ריבלין, יצא מביתו שבמשכן הנשיא אל מאות האזרחים שהתאספו לקבלת שבת מחוץ למשכנו, כהבעת תמיכה בנשיא. ריבלין הודה למגיעים על הזמן שהקדישו ועל המחווה המרגשת שבעצם ארגונו של מפגש שכזה בימים אלה. 

קבלת השבת אורגנה על ידי המשמרת הצעירה של מפלגת העבודה ותא "אופק" באוניברסיטה העברית, לאות הזדהות עם נשיא המדינה ראובן ריבלין, בעקבות גל ההשמצות והאיומים על חייו. 
הנשיא אמר למשתתפים: "באנו הנה ממקום של מפגש - כזה או אחר, כולנו, גם כאשר לפעמים אנו חלוקים בדעתנו. המחלוקות תמיד קיימות בינינו אבל כולנו מגיעים אליהם ממקום שחושב טוב, שרוצה טוב, עבור כל אחד ואחד מאיתנו, עבור העם כולו. אני מתרגש מהמפגש איתכם ומודה לכם, למרות שאנחנו קצת מפריעים לשכנים שלנו וסליחה על כך, ידידיי על המרפסות".

"אני יודע עד כמה העם שלנו מאוחד. הוא מאוחד ברגעים המתבקשים של המשבר והסכנה כשאנו חפצים להסתופף האחד בצילו של האחר, אבל גם ברגעים אחרים של מבחן. כולנו, אזרחי המדינה הזו, דומים האחד לשני וככה אנחנו רוצים לחיות כשווים בן שווים. המפגש הזה, הוא מרחיב לב, מפגש של שבת אחים גם יחד. תודה לכולכם", סיכם הנשיא ריבלין.

למקום הגיעו חברי הכנסת מהמחנה הציוני חיליק בר, מיכל בירן וקסניה סבטלובה וגם ביתו של הרב עובדיה יוסף, הרבנית עדינה בר שלום, שאמרה: "אנחנו מחויבים לשמור על המנהיגים שלנו. אנחנו חייבים לכבד אותם. אנחנו לא יכולים להלעיז, לפגוע, אסור לנו להיות פלגנים בצורה כל כך נוראה ולשחק לידיהם של מי שמחכים לנו בפינה".

יעל סיני, סגנית יו"ר צעירי העבודה וממארגני האירוע אמרה כי "הדור שלנו קיבל משימה. הגבולות שהחזיקו ושמרו על אבני היסוד של המדינה היהודית והדמוקרטית נפרצים כל פעם מחדש באלימות. אנחנו דור צעיר שראה ראש ממשלה נרצח והיו שניסו להשניא עלינו את הפוליטי ולכסות בשקט ובעמימות את השפה שהם מייצרים. שפה של בוגדים ונאמנים, שפה של קללות ואלימות, איומים ושנאה. אנחנו כאן כדי להבהיר שאנחנו לא נשקוט יותר, אנחנו נמצא ונסמן את המסיתים והאלימים, אנחנו נוכיח אותם על תוצאות מעשיהם, אנחנו נרחיק אותם ממסכי הטלויזיה והמיקרופונים ואנחנו נהיה קבוצה גדולה  שתפתח בכל פעם מעגל חדש גדול יותר".