שר החוץ לשעבר, יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן, ביקש היום (שבת) לכנס את ועדת החוץ והביטחון בעקבות "הפוגרום" שמבצע ראש הממשלה, בנימין נתניהו במשרד החוץ.



בעמוד הפייסבוק שלו כתב ליברמן כי אין צורך להרחיב על המהלכים שבאו בזה אחר זה והחלישו, פיזרו וביזרו את משרד החוץ לגוף חסר כח וחסר השפעה.


הוא הזכיר את הכוונה לסגור שבע נציגויות ישראליות ברחבי העולם, "בהן גם הקונסוליות בפילדלפיה, אטלנטה וסן פרנסיסקו. על רקע המאבק שמנהלת ממשלת ישראל על דעת הקהל בארה״ב". הוא עקץ את נתניהו על נאומי הווידאו שהוא נושא שלדבריו רק מקשים על יהדות ארה״ב לתמוך בעמדה הישראלית.



"יש חשש כבד שההחלטה לסגור את הנציגויות נובעת משיקולים לא-ענייניים של ראש הממשלה", כתב ליברמן והוסיף: "בעבר, בעת שכיהנתי כשר חוץ, הצלחתי למנוע החלטה כזו. גם הכוונה לסגור את השגרירות בקמרון בעיצומו של תהליך התקרבות לישראל וערב הצבעות בהן כל קול נחשב מעוררת תמיהות גדולות על כושר השיפוט של מי שמקבל כיום את ההחלטות בנוגע למשרד החוץ".



עוד כתב שר החוץ לשעבר: "הודעתו החריפה וחסרת התקדים של מזכ״ל האו״ם נגד ישראל בעקבות פיגוע הטרור היהודי בכפר דומא והפאסיביות הזועקת שבה נקטה ארה״ב בנוגע להודעת הגינוי של מועצת הביטחון לישראל בענין, צריכות להדליק את כל הנורות האדומות אצל מי שמבין את חשיבות מעמדה המדיני של ישראל לביטחונה ולכלכלתה של מדינתנו".



ליברמן הזהיר מקבלת החלטות אנטי ישראליות במוסדות הבינלאומיים, כמו כינוס סבא"א באמצע ספטמבר, שם תובא להצבעה הצעת ההחלטה של מצרים ומדינות ערביות ומוסלמיות נוספות לפיקוח על מתקני הגרעין של ישראל, החלטה שבשנה שעברה נמנעה הודות לעבודת אנשי משרד החוץ, הוא הוסיף.



"אם משרד החוץ המפורק לא יוכל לעשות עבודה דומה השנה ותתקבל ההחלטה האנטי-ישראלית, יהיו לכך השלכות קשות ומרחיקות לכת מבחינת ביטחון ישראל, שלא כאן המקום לפרטן", כתב.



ליברמן גם התייחס לכינוס עצרת האו"ם בה עלולות לעלות יוזמות כמו אלו של צרפת, ניו זילנד והפלסטינים עצמם שעלולות להתקבל ולכפות על ישראל פרמטרים קשים להסדר עם הפלסטינים או שהפלסטינים ישיגו הכרה כחברה מלאה באו״ם.



"ישנה סכנה גדולה שהפעם לא יוטל וטו אמריקאי והתרחיש הזה יתממש. לכן ה'פוגרום' הזה שמבצע ראש הממשלה במשרד החוץ הוא לא רק הבעיה של עובדי המשרד אלא פגיעה קשה בביטחון הלאומי שלנו וביכולתה של ישראל להגן על עצמה בזירה הבין-לאומית״. 


 

ביום שני הקרוב תכונס, על-פי בקשתי ועדת החוץ והביטחון לדון במצבו של משרד החוץ. אין צורך להרחיב בנוגע ל״פוגרום״ שנעשה על-...

Posted by ‎Avigdor Liberman - אביגדור ליברמן‎ on Saturday, August 8, 2015