עונש המוות למחבלים, אשר היה תפס מקום מרכזי בשיח הפוליטי בשבועות האחרונים, ממשיך לנפק הצהרות.



שר החינוך, נפתלי בנט, התראיין היום (ראשון) לקלמן ליבסקינד ברדיו "גלי ישראל". בראיון אמר בנט כי הוא בעד השוואת תנאים מלאה בין מחבלים ערבים ויהודים, כולל עונש מוות.



עוד אמר השר בנט: "אני תומך באיזון בין זכויות הפרט והחופש לבין השמירה על ביטחון ישראל ומניעת המעשים האלה. אני אמרתי ואני עומד מאחורי זה שזה נכון להשתמש במעצרים מנהליים במשורה, בזהירות גדולה". 



לשאלה האם הוא בעד השוואת תנאים מלאה בין מחבלים יהודים לערבים כולל הריסת בתים וכולל עונש מוות, ענה בנט "כן" והוסיף: "אם תהיה מגמה ושוב, עוד צריך לשים כוכבית כי אני עוד לא ראיתי עדיין הוכחות, אבל בהנחה שנראה מגמה אז צריך להפעיל כלים מקבילים".



ליבסקינד חידד ושאל מבחינתו שוב האם זה כולל עונש מוות. על כך ענה בנט "כן, בוודאי. התשובה היא כן".



דבריו של בנט נאמרים לאחר שבחודש שעבר הכנסת דחתה את הצעת החוק של חבר הכנסת, שרון גל, מ"ישראל ביתנו", בדבר הכלת עונש מוות נגד מחבלים (תיקון גזר דין עונש מוות למורשע בטרור).



ח"כ גל עורר סערה במליאה והחליט לפנות אל הצד הימני של המפה הפוליטית, כשהוא מתעלם לחלוטין מאנשי המחנה הציוני והצד השמאלי ומפלגות המרכז במפה הפוליטית. על פי בקשתו של ח"כ גל, נערכה הצבעה שמית ובסיומה היא נדחתה ברוב גדול. רק חברי ישראל ביתנו תמכו בחוק. (94 התנגדו, שישה בעדו).