השרה מירי רגב, לשעבר יו"ר ועדת הפנים, ברכה הערב (שלישי) על החלטת בית המשפט העליון לקבל חלק מ"חוק המסתננים", זאת למרות ההחלטה לפסול חלק ממנו בעקבות מה שהגדירו השופטים כ"ענישה בלתי מידתית". 
השרה רגב כתבה בדף הפייסבוק שלה: "אני מברכת את אזרחי ישראל ובעיקר את תושבי דרום תל אביב שזכו היום סוף סוף לפסק דין הוגן שיאפשר לתת פתרון הולם לבעיית המסתננים ויגן על אזרחי ישראל מפני צונאמי של מסתננים חדשים. אין ספק שנשמתי לרווחה ואני רוצה לברך את בית המשפט העליון שהבין כי לממשלה נבחרת יש זכות וחובה לקבוע מדיניות הגירה ברורה. טוב היה לו בג"צ היה נמנע בכלל מלהתערב אך אני מקווה שהתערבותו המתונה הפעם לא תפגע בה". 

 

טוב היה אילו בג״צ היה נמנע בכלל מלהתערב בחוק המסתננים. אני מקווה כי התערבותו לא תפגע בהחזרתם של המסתננים לארץ מוצאם .

Posted by ‎Miri Regev מירי רגב‎ on Tuesday, 11 August 2015
מלשכתו של בנימין נתניהו נמסר כי: "ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע שביעות רצון מכך שעמדת המדינה התקבלה עקרונית ע"י בי העליון, ולפיה לא ניתן להשלים עם תופעת ההסתננות הבלתי חוקית של מהגרי עבודה, ואישר כי ניתן לכלוא את המסתננים לצורך השגת ההרתעה הנדרשת. לצד זאת פס"ד ילמד והמדינה תפעל ליישמו".

שרת המשפטים איילת שקד הגיבה אף היא לפסיקה וכתבה בעמוד הפייסבוק שלה: "בית המשפט העליון הכריע כעת בסוגיה הרת גורל. לאחר למעלה משנתיים ושלושה דיונים על חוק ההסתננות, הוחלט כי החוק יישאר על כנו והעתירה נדחתה, למעט זמן השהיה במתקן הפתוח".

שקד הוסיפה: "חשוב כי במדינה דמוקרטית מתוקנת הגדרת הסמכויות והתפקידים בין הרשויות תהיה ברורה. צודק בהקשר זה השופט הנדל, שאמר בפסק הדין כי "אכן יש סוג של שיח חוקתי בין בית המשפט לבין הכנס,  אך אין זה שיח בין שותפים לתפקיד. לכל גוף - תכלית וסמכויות שונות". כנים היו דבריו כשהוסיף ואמר כי ״נפגם השיח בין בית המשפט לכנסת".
 
כמו כן, הדגישה השרה:"לא היינו צריכים להגיע לדיון שלישי בסוגיית חוק ההסתננות, וידיה של הרשות המחוקקת לא היו צריכות להקשר באופן בו נקשרו. זוהי הסיבה לנחיצותו של חוק יסוד החקיקה, שיביא להסדרת הסמכויות בין הרשות המחוקקת והשופטת. מדינת ישראל פועלת ביתר שאת בשנה האחרונה על מנת לפתור את סוגיית ההסתננות הבלתי חוקית בעזרת הגברת קצב היציאה למדינה שלישית.בחודשים האחרונים אנו עדים לתחילתו של גל הגירה חדש, בין השאר נכנסו מסתננים בפעם השנייה, כאלו שכבר קיבלו כסף בעבר מהמדינה ועזבו. הם שבו לעבוד. בימים אלו אנו מגבשים פתרון לסוגיית הנכנסים החדשים, פתרון שיפגע במוטיבציה להגיע לכאן".

בתגובה לדבריה של שקד כתב יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג: "איילת שקד- את שרת משפטים או טוקבקיסטית? בירושלים יש בית משפט שעושה צדק ולא מאיימים עליו, לא בבולדוזרים לא בסרטונים.הוכח היום שוב שיש שופטים בירושלים".


 

איילת שקד- את שרת משפטים או טוקבקיסטית? בירושלים יש בית משפט שעושה צדק ולא מאיימים עליו, לא בבולדוזרים לא בסרטונים.הוכח היום שוב שיש שופטים בירושלים.

Posted by ‎יצחק (בוז'י) הרצוג - Isaac Herzog‎ on Tuesday, August 11, 2015
 

"שלילת חירות"
 

 יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, התייחסה אף היא בעמוד הפייסבוק שלה לפסיקת בג"צ:  "בית המשפט העליון היה צריך לפסול היום בפעם השלישית את החוק למניעת הסתננות. שום דבר לא יכול להכשיר מוסרית כליאה של אנשים בלי משפט, כשהמטרה היא להמאיס עליהם את החיים ולהחזיר אותם למקומות שבהם הם נרדפים בלי לבדוק אפילו את בקשות המקלט שלהם".

גלאון אף תקפה את שר המשפטים איילת שקד ואת הלחץ הכבד שהפעילה לדבריה על שופטי בג"צ: "בכל מקרה, אסור לתת לפסיקת בג"צ להשכיח את מה שעשתה היום שרת המשפטים איילת שקד, שהוכיחה בפוסט אחד בפייסבוק שהיא לא יכולה להיות שרת המשפטים. שקד כשלה במילוי תפקידה כי במקום להגן על השופטים ועל בית המשפט העליון מפני לחץ של גורמים פוליטיים, היא ניצלה את תפקידה כדי להלך עליהם אימים - התערבות פוליטית בוטה שמצפצפת לחלוטין על עקרון הפרדת הרשויות".

גם הארגונים העותרים לפסיקת לבג"צ  נגד החוק הגיבו לפסיקה:  "בית המשפט הבהיר היום, בפעם השלישית, כי גם הפעם המחוקק לא הקדיש מחשבה ודיון מעמיק לפני שהורה על שלילת חירותם של אלפי בני אדם. בית המשפט קבע כי החזקה ב"חולות" למשך 20 חודשים איננה חוקתית וכי כל מי שכלוא ב"חולות" תקופה העולה על שנה ישוחרר לאלתר. לרשות המדינה עומדת חצי שנה על מנת לגבש הסדר חלופי לתקופת ההחזקה ב"חולות". בית המשפט הבהיר עוד כי אסור לקבוע מדיניות שמטרתה לשבור את רוחם של מבקשי המקלט.  השופטים גם מתחו ביקורת על הקצב הנמוך של הטיפול בבקשות המקלט ועל אחוזי ההכרה הנמוכים באופן קיצוני.  
 
המדיניות כלפי מבקשי מקלט לא יכולה להסתכם בשלילת חירות המונית של חפים מפשע או הזנחה מוחלטת של הנושא. אנחנו קוראים לממשלה להפנות את היצירתיות והמשאבים שהושקעו בכליאה ובניסיונות ללחוץ על מבקשי המקלט להתייאש ולעזוב, להשקעה במדיניות שתוכל להטיב עם מבקשי המקלט ועם תושבי דרום תל אביב גם יחד: הפניית הכספים שיועדו לכליאה בשיפור שירותי הרווחה, הבריאות והדיור במקומות המאכלסים מבקשי מקלט ויצירת פיזור טבעי ברחבי הארץ על ידי הענקת רשיונות עבודה מוסדרים, ותמריצים להעסקה ברחבי הארץ".