השר ארדן, אשר חוקק כשר פנים את החוק למניעת הסתננות (בגרסתו הנוכחית), התייחס הערב (שלישי) להחלטת בג״ץ ואמר: ״צר לי צער עמוק על ההחלטה, שפוגעת פגיעה קשה בניסיון המדינה למנוע השתקעות של מסתננים בלתי חוקיים בערי ישראל".



לטענתו, "השהייה למשך 20 חודשים במתקן חולות נקבעה לאחר חשיבה מעמיקה עם היועץ המשפטי לממשלה וצוותו, ולאחר שנקבעו כל ההסדרים מצד אחד שיאפשרו למסתננים במתקן חולות לצאת ממנו ולנוע בחופשיות במהלך היום, ומצד שני לקבוע תקופת שהייה שתייצר להם תמריץ לחזור למדינות מוצאם ולא להשתקע בערים ובשכונות, דבר המייצר בעיות חברתיות וביטחוניות קשות ופוגע באזרחנו".



ארדן הוסיף: "לא זו בלבד שבג׳׳ץ קיצר את תקופת השהייה בחולות לתקופה שלא תייצר תמריץ לעזיבת המדינה, אלא שבימים אלה ממש הוא גם מעכב את יישום הסדר העזיבה למדינות שלישיות אשר עליו החלטתי וחתמתי כשר פנים. בקביעתו כי 12 חודשים היא תקופה 'ראויה יותר' מ-20 חודשים ומבטאת את הרחמים הנדרשים כלפי המסתננים (אך מתעלמת מהרחמים הראויים כלפי מצוקת תושבי השכונות), שם עצמו בג״ץ כ'מחוקק על' הקובע הסדרים פרטניים במקום בית המחוקקים ובמצב כזה, לא נותרה שום ברירה לכנסת אלא לחוקק את פסקת ההתגברות שתאפשר לכנסת לשמור על מעמדה כגוף המחוקק.״

רגב: "נושמת לרווחה"

בניגוד לארדן, נרשם סיפוק בקרב פוליטקאים בימין בעקבות ההחלטה.

מלשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר כי: "ראש הממשלה הביע שביעות רצון מכך שעמדת המדינה התקבלה עקרונית ע"י בית המשפט העליון, ולפיה לא ניתן להשלים עם תופעת ההסתננות הבלתי חוקית של מהגרי עבודה, ואישר כי ניתן לכלוא את המסתננים לצורך השגת ההרתעה הנדרשת. לצד זאת פס"ד ילמד והמדינה תפעל ליישמו".

גם השרה מירי רגב, לשעבר יו"ר ועדת הפנים, ברכה על ההחלטה: "אני מברכת את אזרחי ישראל ובעיקר את תושבי דרום תל אביב שזכו היום סוף סוף לפסק דין הוגן שיאפשר לתת פתרון הולם לבעיית המסתננים ויגן על אזרחי ישראל מפני צונאמי של מסתננים חדשים. אין ספק שנשמתי לרווחה ואני רוצה לברך את בית המשפט העליון שהבין כי לממשלה נבחרת יש זכות וחובה לקבוע מדיניות הגירה ברורה. טוב היה לו בג"צ היה נמנע בכלל מלהתערב אך אני מקווה שהתערבותו המתונה הפעם לא תפגע בה". 

גלאון על שקד: "כשלה במילוי תפקידה"

חברת איילת שקד הגיבה אף היא לפסיקה וכתבה בעמוד הפייסבוק שלה: "בית המשפט העליון הכריע כעת בסוגיה הרת גורל.  לאחר למעלה משנתיים ושלושה דיונים על חוק ההסתננות, הוחלט כי החוק יישאר על כנו והעתירה נדחתה, למעט זמן השהיה במתקן הפתוח. לא היינו צריכים להגיע לדיון שלישי בסוגיית חוק ההסתננות, וידיה של הרשות המחוקקת לא היו צריכות להקשר באופן בו נקשרו. זוהי הסיבה לנחיצותו של חוק יסוד החקיקה, שיביא להסדרת הסמכויות בין הרשות המחוקקת והשופטת".
 
לעומת זאת, יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, כתבה בעמוד הפייסבוק שלה כי "בית המשפט העליון היה צריך לפסול היום בפעם השלישית את החוק למניעת הסתננות". שום דבר לא יכול להכשיר מוסרית כליאה של אנשים בלי משפט, כשהמטרה היא להמאיס עליהם את החיים ולהחזיר אותם למקומות שבהם הם נרדפים בלי לבדוק אפילו את בקשות המקלט שלהם".
 
גלאון אף תקפה את שר המשפטים איילת שקד ואת הלחץ הכבד שהפעילה לדבריה על שופטי בג"צ: "בכל מקרה, אסור לתת לפסיקת בג"צ להשכיח את מה שעשתה היום שרת המשפטים איילת שקד, שהוכיחה בפוסט אחד בפייסבוק שהיא לא יכולה להיות שרת המשפטים. שקד כשלה במילוי תפקידה כי במקום להגן על השופטים ועל בית המשפט העליון מפני לחץ של גורמים פוליטיים, היא ניצלה את תפקידה כדי להלך עליהם אימים - התערבות פוליטית בוטה שמצפצפת לחלוטין על עקרון הפרדת הרשויות".