יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, אשר רק ביום חמישי התייחס לראשונה באופן ישיר לרצונו להתמודד מול ראש הממשלה בנימין נתניהו בבחירות הבאות, אמר הערב (שבת) בראיון לגדי סוקניק בערוץ 10 כי המדינה "צריכה הנהגה טובה יותר".



לטענתו של לפיד, "בזמן תפקידי במשרד האוצר, בקבינט הביטחוני בזמן מלחמה, התחלתי לראות את המרחב כולו מולו עומדת מדינת ישראל, אני מבין כמה שאנחנו צריכים משהו חדש".



לשאלה מה דווקא עכשיו הוא מכריז על התמודדותו, ענה שר האוצר לשעבר: "אחד הדברים שאני מתמודד איתם זה ציוניות ואכפתיות. אני חושב שאני אדם לא ציני ואני מודאג ממדינת ישראל. המפלגה הוקמה כתגובה לפוליטיקה הצינית והמכוערת שמקיפה את חיינו".



"לנהל אחרת את העניין האמריקאי"



לפיד הוסיף: "נתניהו מכהן כראש ממשלה כבר כל כך הרבה זמן, שאנשים כבר לא ידעים לדמיין משהו אחר. אני לא שובר ימינה, אני בא מבית של המחנה הלאומי, הייתי כל חיי כזה ואני מבטא עמדות לאומיות כי אני איש לאומי. זה לא עניין של ימין ושמאל - זה מאבק בין המרכז השפוי לקיצונים".



כמו כן, התייחס לפיד למחלוקות בין נשיא ארצות הברית ברק אובמה לנתניהו ואמר כי "את העניין האמריקאי היה צריך לנהל אחרת. נתניהו היה צריך לקבוע פגישה עם נתניהו, אך הוא היה עסוק בבסיס הפוליטי שלו. את הנאום שעשה בקונגרס, הוא היה צרך לעשות היום - אך הוא לא עשה אותו היום והתעקש לנאום במרץ, כי אז היו בחירות. נתניהו במובן מסוים מבוהל, כי כל התיק שהיו לו, לפיו הוא יכול למנוע את ההסכם עם איראן - קרס - הוא לא הצליח לעשות זאת".



עם זאת, הוא הדגיש כי "ההסכם עם איראן הוא אכן רע, זה הסכם לא טוב, אבל צריך להיאבק נכון ולזכור שיש גם את יום המחר. ההרתעה הביטחונית הישראלית נפגעה באופן דרמטי בחודשים האחרונים, כי העולם הערבי רואה קרע ביחסים עם ארצות הברית. וזה לא יהיה בסדר. צריך הנהגה ישראלית אחרת שיודעת לעבד מול האמריקאים".



כזכור, בראיון ל-103FM, אמר לפיד כי "בהחלט נראה לי הגיוני לשמוע 'ראש הממשלה יאיר לפיד', הנחת העבודה שלנו שזה יהיה נתניהו ואני. נתניהו ראש ממשלה כבר כל כך הרבה זמן, אז אנשים מתקשים לדמיין אנשים אחרים, אבל דמוקרטיה חיה וקיימת צריכה להכיר בזה. אלו יהיו הבחירות בין העבר לבין העתיד או הייאוש לבין התקווה".