הממשלה צפויה לאשר מחר בבוקר (ראשון) בישיבתה את מתווה הגז ברוב גדול.



עם זאת, לצורך אישור המתווה נדרש אישורו של שר הכלכלה אריה דרעי (ש"ס).



דרעי הודיע כי הוא עומד על הודעתו מלפני כחודש, לפיה ישקול לחתום על סעיף 52, שעוקף את סמכות הממונה על ההגבלים העסקיים (פרופ' דיויד גילה, שהתפטר בשל התנגדותו למתווה הגז, ד.ס), רק לאחר שהמתווה יאושר בהצבעה במליאת הכנסת.



בהצבעה בממשלה צפויים שרי הליכוד והבית היהודי והליכוד לתמוך במתווה, אולם עמדתו של דרעי בנושא, כמו גם של נציגי מפלגת כולנו שמעדיפים "לשבת על הגדר", מסבכים את העברת המתווה במידה ויגיע לכנסת.



"נתניהו: זה מתווה טוב למדינת ישראל"



כזכור, שניים מנציגי "כולנו" בממשלה, שר האוצר משה כחלון ושר השיכון יואב גלנט, כלל לא צפויים להצביע על המתווה, בשל ניגודי עניינים בתחום הגז. הנציג השלישי של המפלגה בממשלה, אבי גבאי, השר להגנת הסביבה, הביע את התנגדותו למתווה הגז הקודם, ובממשלה מעריכים כי יש סיכוי גבוה שיתנגד גם למתווה החדש.



ביום חמישי, כשהציג ראש הממשלה בנימין נתניהו את המתווה החדש אותו הוא מקדם, הוא התייחס לישיבת הממשלה הצפויה בנושא ואמר "משם נתקדם", ולא התייחס להכרזתו של דרעי. עוד הוסיף נתניהו כי "יש את כל הסיבות לעשות את הדבר הזה, יש את כל הסיבות לאמץ את המתווה הזה. אני בטוח שלאחר כל בחינה אפשרית, מרבית אזרחי ישראל ישתכנעו שהמתווה שהגענו אליו הוא מתווה טוב למדינת ישראל".



מחוץ לישיבת הממשלה צפויה להתקיים הפגנה נגד המתווה הצפוי, של מטה מאבק הגז. הפעילים ישאלו את השרים אם קראו את מתווה מונופול הגז שמובא לאישורם. הם יבקשו הסבר, מדוע השרים מצביעים על מתווה שהופך את החלטת הממשלה מיוני 2013 בנושא יצוא הגז, שחלק נכבד מאותם שרים הצביע בעדה.



הפעילים יקראו לשרים לפרסם את פרטי ההסכם, שהושג לטענתם במחשכים, כאשר עד כה לא פורסמו פרוטוקולים של הפגישות בין נציגי המדינה לנציגי חברות הגז שהתקיימו בימים האחרונים.