הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי עוד לא הודיע כי הוא חוזר לפוליטיקה, אבל הפרסום על כך שהיועמ"ש צפוי להורות על סגירת התיק נגדו בפרשת מסמך הרפז, ממשיכה לעורר הדים במערכת הפוליטית. 

ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) סיפקה הערב (שני) התבטאות מעניינת בנוגע לרמטכ"ל לשעבר, שעל פי דיווחים שונים שוקל להצטרף לחיים הציבוריים, וזאת במידה שהפרסום על כך שהתיק נגדו יסגר אכן נכון. 

 
בצ'אט פתוח עם גולשים שקיימה לבני בעמוד הפייסבוק שלה, היא ענתה לשאלה בנושא:  "אשמח לראות את גבי אשכנזי מצטרף לפוליטיקה בכלל ולמחנה הציוני בפרט. מאמינה בשילוב כוחות שיוכל להחליף את נתניהו ויפה שעה אחת קודם" .

לבני אף התייחסה למתווה הגז שאושר אתמול בממשלה ואמרה כי ההתנהלות שלה בנושא היא אנטי דמוקרטית: "אני מתנגדת למתווה הגז. ניתן היה להשיג הסדר טוב יותר לאזרחי ישראל. ההתנהלות של הממשלה, שכללה את עקיפת הממונה על ההגבלים ופיטורי יו"ר רשות החשמל היא אנטי דמוקרטית. אני תומכת בפיקוח  על המחירים שלא נכלל במתווה, וטענת הממשלה כי הגז היה נשאר באדמה -  תלושה מהמציאות. אין חברה שהיתה משאירה את הגז באדמה". 


"התנהלות אנטי דמוקרטית". מאגר הגז תמר. צילום: פלאש 90 

בשבוע שעבר התייחס גם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד לשמועות לפיהן הרמטכ"ל לשעבר יצטרף למפלגתו: "אני מבין את הצורך לעשות ספקולציות. אני מאוד מקווה שהפרסום אתמול הוא נכון, חשוב מאוד שאנשים כמוהו יגיעו לפוליטיקה, ואשמח שהוא יצטרף ל"יש עתיד". אם המערכת המשפטית תנקה אותו אני אשמח. המדינה זקוקה לאנשים כאלה בעמדות מפתח". 

לפיד אף אמר כי הוא רואה בעצמו מועמד מוביל מול נתיהו בבחירות הבאות: "נתניהו רה"מ כבר כל כך הרבה זמן אז אנשים מתקשים לדמיין אנשים אחרים, אבל דמוקרטיה חיה וקיימת צריכה להכיר בזה. אלו יהיו הבחירות בין העבר לבין העתיד או הייאוש לבין התקווה. הנחת העבודה שלנו שזה יהיה נתניהו ואני". 

יו"ר יש עתיד הדגיש כי "אנשים מבינים שהשמאל לא ייקח פה בחירות אז הבחירות יהיו בין המרכז לימין. אם אני מסתכל על עצמי זה יהיה לפיד נגד נתניהו"