איש הג'יהאד האסלאמי מוחמד עלאן אמר לביטאון של חמאס, א-ריסאלה, כי במידה וישראל תחליט לחדש את המעצר המנהלי שלו, הוא ישוב לשבות רעב.

"אני עכשיו משוחרר, ואם הכיבוש יעצור אותי מחדש, אחזור לשבות רעב עד שיושם קץ לטרגדיה שלי ושל אלפי אסירים בבתי כלא של הכיבוש, העצורים מנהלית", אמר עלאן ממיטתו בבית החולים ברזילי באשקלון.
עלאן הוסיף כי יש לו מורל גבוה, למרות מצבו הבריאותי הקשה וציין כי רופאיו הציעו לו להישאר תחת פיקוח למשך עשרה ימים, עד שמצבו הבריאותי ישתפר ויחזור לאכול כרגיל.

איש הג'יהאד האסלאמי אמר עוד "המעצר המנהלי גרם סבל לאלפי משפחות פלסטיניות, כאשר בניהם נמצאים בבתי הכלא, מבלי שיוגש נגדם כתב אישום או יורשעו. יש לעצור את המדיניות הזו מיד".
עלאן, עורך דין במקצועו, ציין כי ישראל מונעת מהאסירים את כל זכויותיהם ובין היתר לפגוש את עורכי הדין שלהם או בני משפחותיהם, בטענה כי מדובר בתיק סודי. העציר המנהלי המפורסם בזכות 65 ימי שביתת הרעב שלו ומאושפז כעת במחלקה לטיפול נמרץ, דחק בקהילה הבינלאומית והערבית להתערב לאלתר על מנת לסיים את מה שכינה "הטרגדיה של העצירים המנהליים".
הוא חשף כי מתקיים כעת מאמץ משפטי של ארגוני זכויות אדם על מנת לערב את האו"ם ולהביא להחלטה בינלאומית לסיום מדיניות המעצר המנהלי.
אביו של עלאן, נסר א-דין הבהיר כי ארגוני זכויות אדם בתוך ישראל, בסיוע ארגונים אירופאיים, מתכוונים בימים הקרובים להעביר מזכר למזכ"ל האו"ם באן קי-מון על מנת להביא להחלטה בינלאומית שתמנע את מדיניות המעצר המנהלי.