יושב ראש ועדת החוץ והביטחון, חבר הכנסת צחי הנגבי  (ליכוד), הודיע כי בכוונתו לזמן את נציגי הצנזורה הצבאית כדי לבדוק האם הדברים שאמר שר הביטחון לשעבר אהוד ברק בסוגיית תקיפה אפשרית באיראן אכן קיבלו את האישורים הנדרש, ואם כן - מה היו הנימוקים להחלטה.



הנגבי אמר היום ל"מעריב אונליין" כי פרסומים שכאלה אינם משרתים את ביטחון ישראל ולכן אין לעסוק בהם. הוא סירב לענות על שאלה אם באומרו את הדברים פגע ברק בביטחון המדינה. הנגבי הוסיף כי בהיותו יושב ראש ועדת החוץ והביטחון יזמן אליו את אנשי הצנזורה כדי להבין כיצד קרה שהדברים הובאו לפרסום.

קודם לכן פנו חברי הועדה חברי הכנסת יואב קיש ואורן חזן להנגבי וביקשו לקיים בירור בנושא עם הנצזורית הצבאית..


"הצנזורה טעתה, זהו דיווח מהפורחום הכי רגיש במדינה"
 
ח"כ יואב קיש ( ליכוד ) מתח ביקורת על פרסום עדויות שר הביטחון לשעבר ברק מהן עולה לכאורה כי בתחילת העשור חתרו הוא ונתניהו לפעולה באיראן, אבל יעלון ושטייניץ שאמרו לנתניהו כי יתמכו בקידום הפעולה, התנגדו לאחר שקיבלו סקירה על הסיכונים.
"ביום שישי נחשפנו לדיוני הקבינט בנושא תקיפת מנע באיראן דרך סיפורו של אהוד ברק, דאז שר הביטחון. פרסום הדיונים נעשה באחריות הצנזורה ואהוד ברק. הצנזורה טעתה בכך שאישרה את פרסום הספר בנושא", אמר ח"כ קיש. 
הוא הוסיף כי "הדיווחים מהפורום הכי רגיש במדינה וחשיפת מידע בנושא שעדיין מהווה איום מרכזי על מדינת ישראל פוגע בביטחון המדינה. לא ברור לי מה הרווח הפוליטי שניסה אהוד ברק להשיג בדיווחים אלו וטוב נעשה אם נחדל עם ״קשקשת ברשת״. 
חבר ועדת החוץ והביטחון ח"כ אורן חזן (ליכוד) הודיע כי יפנה היום ליו"ר הועדה ח"כ צחי הנגבי מנהל הועדה ויבקש לזמן את הצנזורית הראשית לברור כבר השבוע כדי שתסביר מדוע ניתן היתר לאהוד ברק לפרסם את זכרונותיו הנוגעים לגרעין האיראני בספר ומדוע אפשרו להשמיע את הקלטות בשידור.
"הצנזורה הצבאית אמורה למנוע פרסום סודות מדינה ופרטים שעלולים לפגוע בבטחון המדינה. נראה לי שבמקרה שלפנינו נחצו שני הקווים והודלף מידע מסווג מתוך הפורום הסודי ביותר של מדינת ישראל. אי אפשר לעבור על כך לסדר היום. בעיני זה על גבול בגידה ויש לזמן בבהילות את הצנזורית הראשית כדי לתת הסברים", אמר ח"כ חזן.
"זה סיפור הזוי. צריך לטפל בזה בחומרה גם בברק עצמו שנתן לזה יד בשביל פופוליזם זול ולחזור לכותרות הוא מוכר את סודות המדינה. בעיני הצנזורית צריכה ללכת הביתה.

"אם פתקים והתכתבויות שלא היו קשורות לפרטים מבצעיים ממבצע אנטבה פורסמו אחרי עשרות שנים בעוד שלדבר על היכולת של ישראל לתקוף או לא לתקוף באיראן כשהסכנה הגרעינית האיראנית עדיין מרחפת מעלינו, זה פרצה בטחונית חמורה ונזק ממשי למדינת ישראל. "אלה קלטות ראשוניות מתוך ספר שלם. לך תדע מה עוד מצפה לנו", הוסיף ח"כ חזן.