יוזמת חקיקה חדשה להקמת מרכז הנצחה למורשתו של המר"ן, הרב עובדיה יוסף ז"ל, לציון שנתיים לפטירתו, יוזמת תחנת הרדיו החרדית "קול ברמה".

המרכז יכלול אתר מבקרים ומוזיאון אשר יציג תערוכות קבועות ומתחלפות על חייו ופועלו, לצד תערוכות על יהדות ספרד ועדות המזרח. כמו כן יהיה במקום מכון מחקר. 
עם ההצעה, נכתב כי מטרת הקמתו של המרכז הינה "להעלות על נס את פעילותו ותרומתו הרבה, ולהמשיך לעודד ולקדם את התהליכים החברתיים וההלכתיים שהחלו בימי חיו זאת לצד ביסוס תודעה ציבורית רחבה אודות מורשת יהדות ספרד והמזרח".

בתו של הרב, עדינה בר שלום, ברכה על היוזמה ואמרה: "אבי הרב היה מבוני הארץ פשוטו כמשמעו, וזאת חובה וזכות למדינה להקים מרכז שכזה".
בעוד חודשיים, ימלאו שנתיים לפטירתו של הרב עובדיה יוסף ז"ל, מי שהיה מנהגיה הרוחני של ש"ס ונחשב לאחד מגדולי הפוסקים בדורנו.
עד היום נרשמו יוזמות פרטיות לזכרו של המר"ן: דואר ישראל השיק בול, משרד התחבורה קרא למחלף על שמו, רחובות נקראו על שמו, ושירים וספרים נכתבו על חייו ופועלו. 
בין תפקידיו הרבים שימש הרב עובדיה יוסף, מייסד ומנהיג תנועת ש"ס- התאחדות הספרים שומרי התורה: הרב הראשי למצרים, דיין בערים פתח תקווה וירושלים, הרב הראשי לתל אביב יפו.