הקלטותיו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק ממשיכות לעורר סערה ותקיפות נוספות נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו.
בהקלטות שבוצעו בעת העבודה מהספר "מלחמות חיי" של אילן כפיר ודני דור ונחשפו היום (שני) נשמע ברק מותח ביקורת על ראש הממשלה בעסקת שחרורו של החייל השבוי גלעד שליט: "נתניהו התנגד לשחרור שליט, אני ישבתי עליו".
בערוץ 2 הערב נשמעו ההקלטות בהן הציג ברק את התנהלותו של נתניהו באור שלילי: "ביבי הוא נחלץ לפעולה ממש ומגלה צעד פחות אלגנטי, פחות של שליטה עצמית, פחות יפה כשהוא במצוקה אישית סביב משהו".

לדברי ברק, טרם סגירת עסקת שליט, הפעיל על נתניהו מכבש לחצים: "כמה שהוא התנגד לגלעד שליט ואני חודשים ישבתי עליו". 
בהתייחסות לטקס קבלת הפנים של פדוי השבי, ברק מתח ביקורת על התנהלותו של ראש הממשלה: "היה בו משהו קטנוני בצורה מביכה. ממש הרצון הזה, החשיבות העליונה יצרו איזה שלושה מעגלים זה התקיים בתוך בסיס של חיל האוויר שבסוף אני האחראי עליו מטעם הממשלה".
ברק הוסיף כי "באופן נורמלי מי שהיה צריך לארגן את הטקס הזה היה איש טכני מהמטכ"ל. פה היה איזה מן דבר... זה לשכת ראש הממשלה שלחה צוותים לארגן את זה. הכל היה מכוון לדבר אחד - לזה שהתמונה תהיה ראשונה כשהילד הזה יורד, היא תהיה רק עם ביבי בפריים".
לדברי ברק, הוא נאלץ להתעלם מחלק מההוראות: "אם הייתי מקשיב להוראות הליטרליות של הצוות יכול להיות שבכלל שר הביטחון לא היה יכול לגשת לשם עד שביבי לא יגמור לדבר איתו".
על הרצון להנציח את רגע שחרורו של שליט אמר ברק כי "האינטנסיביות הזאת יש בה משהו של שתי קצוות שישנן בתוך האישות שלו. זו חולשה, זה יכול ללכת לפינות ילדותיות בהשגת איזה דבר רגעי. אצל ביבי יש תחושה חזקה מאוד שבאמת שהתמונה והמילה יותר חשובה מהמעשה".

"ברק פתטי"

מהליכוד נמסר בתגובה: "ברק פתטי. הניסיונות שלו לחזור לבמה הציבורית חוצים כל גבול - לרבות הכפשת ראש הממשלה, שכתוב האירועים כדי להאדיר את עצמו, פרימת נורמות של אחריות לאומית ופגיעה באינטרסים חיוניים של מדינת ישראל".

עוד נמסר מהליכוד כי "רה"מ לא היה זקוק לאהוד ברק כדי להחליט על שחרור גלעד שליט. רה"מ הוא זה שהחליט על השחרור והביא את העסקה לאישור הממשלה, בדיוק כפי שהורה להחזיר לכלא את משוחררי עסקת שליט שניסו לחזור לטרור, כשברק כבר לא כיהן כשר ביטחון".

ראש הממשלה נתניהו הסתדר יפה מאוד גם לפני ברק וגם לאחריו. היחיד שלא מסתדר עם זה הוא ברק עצמו שמחפש כל דרך לחזור לחיים הציבוריים תוך תחושת חשיבות עצמית מנופחת ובאופן מעורר רחמים.

"ביבי בעצמו אפוף במעין פסימיות עמוקה"
 כזכור אתמול בחדשות 2 נחשפו הקלטות בהן נשמע ברק מעיד על אופיו של נתניהו ואומר כי "ביבי הוא חלש".
ראש הממשלה אמר בתגובה להקלטות של ברק: "הגיע הזמן להפסיק את הדיבורים חסרי האחריות בעניינים הקשורים בביטחון המדינה".
מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "נתניהו ממשיך לפעול באחריות ובתקיפות למען ביטחון ישראל ואזרחיה, לא טומן את ראשו בחול, מצביע על הסכנות והאיומים כפי שהם ופועל בנחישות ובהחלטיות".

אהוד ברק. צילום: רויטרס.
 
"בדיוק כפי שעשה רק לפני מספר ימים בסוריה וכפי שעשה בעשרות החלטות ומבצעים שחלקם סמויים מעיני הציבור וטוב שכך", הוסיפו מלשכת ראש הממשלה.
ברק הוקלט כשהוא מתאר את נתניהו: "ביבי בעצמו אפוף במעין פסימיות עמוקה. במאזן בין החרדה לתקווה הוא תמיד קצת מעדיף להיות יותר חרד. הוא פעם קרא לזה מודאג".

"הכתבתי לצחי הנגבי איך להחליף את אולמרט"
מוקדם יותר אתמול בתוכנית "שש עם רינה מצליח", נחשפו הקלטות בהן סיפר ברק על הימים בהם ניסה להדיח את יו"ר קדימה ורה"מ לשעבר, אהוד אולמרט, אשר החליף בתפקיד את אריאל שרון ז"ל. ברק עצמו נשמע כמי שתכנן מהפך על ראשו של אולמרט ואיים שיפרק את הממשלה אם זה לא יקרה.
"בזמנו ממש הכתבתי אצלי בבית לצחי הנגבי איך להחליף את אולמרט. איך לעשות את זה במוסדות קדימה. אמרתי להם בדיוק איך עושים את זה, אבל היתה להם התנגדות פנימית עצומה", הוסיף ברק בהקלטות.
"רה"מ לשעבר חשף את איומיו: "אם לא תעשו זאת, אני מפרק את הממשלה, בלי בחירות, הם שאלו איך לעשות זאת ואנחנו אמרנו להם איך לעשות את זה, אחד אחרי השני. אני, שלום שמחון וציפי לבני ניהלנו שיח רצוף, שמחון היה יושב עם הנגבי ומבשל את זה. אני בטוח שיש ניירות פיקנטיים כאלה שאמצא ואעביר לכם (אל כותבי הספר)".
כזכור, ביום שישי בערב נחשפו הקלטות שאושרו על ידי הצנזורה, בהן נשמע אהוד ברק שהוא טוען כי הממשלה היתה קרובה מאוד לאשר תקיפה באיראן, אך שני שרים אשר התנגדו לכך, משה (בוגי) יעלון ויובל שטייניץ, ובכך בעצם איבדו נתניהו וברק את הרוב שהיה להם בשמינייה והתוכנית נגנזה.