שרי הממשלה יתבקשו לאשר ביום חמישי השבוע במשאל טלפוני את מינויו של דני דנון לתפקיד שגריר ישראל באו"ם, במקומו של רון פרושאור. מרגע האישור יחדל דנון לכהן כשר בממשלה ומכהונתו בכנסת.
 
היום (שלישי)  הפיץ מזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט בקרב השרים את נוסח הצעת המחליטים שתובא לאישורם במשאל טלפוני. מינויו של דנון יאושר לתקופת כהונה של שלוש שנים עם אופציה להארכה בשנה נוספת, בהתאם להמלצת שר החוץ.
 
בדברי ההסבר שנשלחו לשרי הממשלה נאמר כי ראש הממשלה ושר החוץ בנימין נתניהו מציע למנות את מר דנון לראש המשלחת הקבועה של ישראל לאו"ם.


דנון ונתניהו. צילום: פלאש 90 
 

"מר דנון מביא עמו לתפקיד רקע וניסיון מדיני והסברתי מובהק. מר דנון הנו דובר אנגלית רהוטה וכן בעל ידע בסיסי בשפה הספרדית. הוא בעל ניסיון רב בשיח ועמידה מול קהל בינלאומי והופעות בתקשורת, בדגש על רשתות הטלויזיה והעיתונות המובילות בארצות הברית".


על פי הסיכום - יתפטר לאלתר מהממשלה ומהכנסת 

עוד נכתב כי "למר דנון ניסיון בתחום המדיני. במסגרת כהונתו כח"כ החל מ-2009 הוביל יוזמות וחוקים הקשורים למדיניות החוץ של ישראל, יצג את מדינת ישראל בתחומי ליבה כגון ביטחון, הגרעין האיראני, התהליך המדיני ועוד".
 
דנון, נאמר בהצעת המחליטים שהוגשה לשרים, הוא גם "בעל רקע עשיר בתחום ההסברה. בין היתר כיהן כיו"ר תנועת הליכוד העולמית וכשליח הסוכנות בארצות הברית. הוא בעל תואר ראשון בהצלחה יתרה ביחסים בינלאומיים מאוניברסיטת פלורידה בארצות הברית ובעל תואר שני במדיניות צביורית מהאוניברסיטה העברית בירושלים".
 
על פי סיכום שנעשה מראש עם דנון, מרגע שהממשלה תאשר את מינויו הוא יתפטר לאלתר מכהונתו כחבר הממשלה, יחדל מכהונתו בכנסת ויתפטר לאלתר מתקפידו כיו"ר תנועת הליכוד העולמית. במקומו תכנס לכנסת שרן השכל. היא תושבע במהלך ישיבת הפגרה הקרובה שתדון בחוק התקציב ובחוק ההסדרים.