מינויו של השר דני דנון (הליכוד) לשגריר ישראל באו"ם, אושר היום (חמישי) על ידי הממשלה. עם המינוי פקעה חברותו בממשלה והוא צפוי להתפטר גם מהכנסת, במקומו תכנס לכנסת שרן השכל.



כזכור, ראש הממשלה, בנימין נתניהו הודיע לפני כשבועיים על מינויו של השר דנון לשגריר באו"ם. בהודעה שהוציא נתניהו נכתב: "השר דנון נענה לאתגר חשוב שהצבתי בפניו. בימת האו"ם חשובה בעת הזאת ואני משוכנע שדני ייאבק בכל כוחו להציג את האמת בזירה הבינלאומית".



לפני ההצבעה הפיץ מזכיר הממשלה, אביחי מנדלבליט, בקרב השרים את נוסח הצעת המחליטים שתובא לאישורם במשאל טלפוני. מינויו של דנון אושר לתקופת כהונה של שלוש שנים עם אופציה להארכה בשנה נוספת, בהתאם להמלצת שר החוץ.



השר דנון אמר לאחר האישור: "אייצג את מדינתנו בגאווה, מתוך תחושת שליחות ואחריות לאומית. בממד המדיני-ביטחוני, אין צודקת ממדינת ישראל. אין דמוקרטיה נוספת בעולם המוקפת אויבים בדמותם של ארגוני טרור, חסרי מצפון וערכים, ששאיפתם המרכזית היא השמדתנו. למרות זאת, ישראל מוצאת את עצמה מותקפת תדיר בזירה הבינלאומית. עלינו יהיה להילחם בכל העוצמה בסתירה הזו ולהציג את ישראל הצודקת". בסיום דבריו, איחל הצלחה לחברת הכנסת החדשה שרן השכל.



לאחר אישור המינוי, ראש הממשלה החליט למנות את השר אופיר אקוניס (הליכוד) לתפקיד שר המדע, הטכנולוגיה והחלל, בנוסף לתפקידו כשר האחראי על רשות השידור והרשות השנייה. המינוי יובא לאישור ביום שני בממשלה וברביעי בכנסת.




השר אופיר אקוניס. צילום: פלאש 90


לאחר הפרסום על מינויו, השר אקוניס אמר: "אני מודה לראש הממשלה על האמון. אני גאה לעמוד בראש משרד שמהווה את קטר הצמיחה של התעשייה בישראל. ההישגים המדהימים ופורצי הדרך של ישראל בתחום המדע והטכנולוגיה הפכו לשם דבר בעולם והאתגר שעומד לפתחי הוא להמשיך לקדם ולעודד את החדשנות הטכנולוגית בישראל ולמנוע בריחת מוחות לחו"ל".