שוויץ הביעה היום (שישי) את התנצלותה לאחר ששגרירה באיראן הציג קריקטורה המציגה שתי יונים עושות את צרכיהן על ראשו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, במהלך אירוע המקדם יוזמות עסקיות איראניות של חברות שוויצריות.

השגריר, ג'וליו האס, הציג אתמול את הקריקטורה במהלך נאום בפני מאות אנשי עסקים שוויצרים ואיראנים במלון "זוריץ" בציריך. 
המשרד השוויצרי לעסקים בינלאומיים אמר כי "הקריקטורה המפקופקת" הוצגה ללא ידיעתו. "המשרד מתחרט על השימוש בקריקטורה, ומחשיב אותה כחסרת טעם", נכתב בהצהרה שהוציא. 

התקרית הגיעה על רקע החזרה של חברות אירופיות לאיראן, שהשווקים שלה ובעיקר עתודות הגז והנפט שלה זמינות כעת לאחר הסרת הסנקציות ממנה, בעקבות ההסכם שנחתם בינה ובין שש המעצמות בחודש שעבר בווינה. 

"איראן היא אי של יציבות באזור לא בטוח" 
בנאומו בכנס, כינה שגריר שוויץ את איראן  "אי של יציבות באזור מאוד מאוד לא בטוח". הוא אף קרא לחברות שוויצריות שלא להתעכב ולחזור לעשות עסקים באיראן, שהיא לדבריו "בעלת שוק רווחי ואוכלוסייה של 80 מיליון בני אדם". 
"השגריר האס לא התכוון להעליב מישהו עם הקריקטורה", אמר המשרד לעסקים בינלאומיים, "אך אם זה המקרה, הוא מתנצל על כך ומבקש את סליחתו מכל מי שיכול היה להיפגע מכך". 
הקריקטורה מציגה זוג יונים עם דגלי ארה"ב ואיראן על החזה שלהן, עושות את צרכיהן על ראשו של נתניהו, שכזכור התנגד נחרצות להסכם בין איראן והמעצמות מה-14 ביולי, וטען כי הוא לא אפקטיבי, ויאפשר לאויבי ישראל להרחיב את השפעתן על האזור. 
באירוע עצמו, הציג האס את הקריקטורה על מסך ענקי, תחת הכותרת: "איראן: עכשיו או לעולם לא". שוויץ הסירה החודש חלק מהסנקציות שהטילה על איראן, אם כי רובן נותרו על כנן. 
+