ישיבת הממשלה שהתקיימה היום (שני) נפתחה עם שורה של מינויים חדשים וכאלה שהיו צריכים לקבל הארכת זמן מבחינה חוקית.



הממשלה החליטה לצרף את ח"כ יעקב ליצמן כשר נוסף לממשלה ולמנותו לתפקיד שר הבריאות. המינוי יכנס לתוקף עם אישורו על ידי הכנסת. כזכור, מדובר בשר החרדי אשכנזי הראשון מאז השר יצחק מאיר לוין שהיה שר הסעד מטעם אגודת ישראל.

מאז לא היתה המפלגה החרדית-האשכנזית חברה בממשלה עד 1977, אז הצטרפה אגודת ישראל לקואליציה על סמך מפתח שהפך לנוהג עם השנים: קבלת ראשות ועדת הכספים וסגן שר במעמד שר, וזאת מסיבות אידיאולוגיות, כדי לא לשאת באחריות על כל ה"עבירות" שנעשות תחת אחריות הממשלה, כמו חילול שבת בפרהסיה, או חינוך ל"כפירה". מסיבה זאת, לא תפקדו חבריה מעולם כשרים באופן רשמי. 
המינוי השני אותו אישרה היום הממשלה הוא ההחלטה למנות את השר אופיר אקוניס לשר המדע, הטכנולוגיה והחלל, במקום השר דני דנון, שכהונתו נפסקה עם מינויו לתפקיד שגריר ישראל באו"ם. המינוי יכנס לתוקף עם אישורו על ידי הכנסת.

השר אקוניס אמר בתגובה למינוי כי "הטכנולוגיה והמדע הם העתיד שלנו. הממשלה אישרה את מינויו של השר אופיר אקוניס לתפקיד שר המדע והטכנולוגיה, לאחר האישור אמר השר אקוניס: "בכוונתי לקדם ולעודד את החדשנות הטכנולוגית בישראל ואת תעשיית היי טק, שמשמשת קטר הצמיחה והייצוא של התעשייה הישראלית ולהעצים את המובילות הישראלית בעניין. כמו כן אפעל לעידוד והרחבת היוזמות הטכנולוגיות בקרב קהלים חדשים, מתוך אמונה שחדשנות ויזמות תורמות לצמצום פערים חברתיים"

אושרה הארכת כהונתו של בנצי סאו; נתניהו: "הירש הוא האדם הנכון"
 
‏בפתח הישיבה, התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לסערה סביב מינויו של גל הירש ואמר: "אני נותן גיבוי מלא לשר לביטחון פנים והמאמצים שלו למנות את האיש הטוב ביותר לתפקיד מפכ"ל משטרת ישראל. גל הירש הוא האדם הנכון, במקום הנכון. הוא קצין ערכי, מסור, יש לו יכולות גדולות לחולל שינויים ולתרום תרומה לחיזוק משטרת ישראל ושלטון החוק במדינה".

נתניהו הוסיף והתייחס לתופעת המפגע הבודד ואמר: "קיימתי הבוקר דיון מיוחד עם שר הביטחון, השר לביטחון פנים ושר התחבורה, כדי להתמודד עם מה שמסתמן כמגמת פיגועים גוברת, גם בירושלים וגם ביהודה ושומרון. אנחנו נתגבר כוחות ונגדיל את המיגון לכלי רכב כדי לשמור על ביטחון אזרחי ישראל. 
למשטרת ישראל יש תפקיד חשוב בזה, כמו בכלל, בשמירת החוק והסדר".
הממשלה אישרה גם את הארכת תקופת כהונתו של ניצב בן-ציון סאו כממלא מקום המפכ"ל עד שיסתיים הליך מינויו של הירש לתפקיד, או עד ה-14/10.