ראש הממשלה, בנימין נתניהו, החליט היום (שני) שלא להעלות במהלך השבוע הקרוב את מתווה הגז להכרעת הכנסת, וזאת בשל הקושי שלו להשיג רוב במליאה, כך דווח בערוץ הכנסת.



את ההחלטה קיבל נתניהו בניגוד לכוונת הממשלה לנסות ולהוביל את ההסכם, אשר מתעכב במשך תקופה ארוכה מאוד, שכן שר הכלכלה, אריה דרעי, נותר איתן בדעתו שלא לחתום על סעיף 52, אשר עוקף את הממונה על ההגבלים העסקיים ובכך מייתר את משמעות ההצבעה בכנסת. רק הסרת התנגדותו של דרעי יכולה לסלול את הדרך לחתימה על ההסכם.



מה שהעלה את מפלס הלחץ סביב מתווה הגז היא ההודעה של חברת ENI לגבי תגלית הגז האדירה אל מול חופי מצרים. במהלך היום ניסה אדריכל ההסכם, שר האנרגיה, יובל שטייניץ, להזהיר כי בעקבות המצב "ישראל ישנה בעמידה" וכי ההפסד יהיה עצום בעקבות המצב החדש.



ח"כ שלי יחימוביץ' בירכה על החלטת נתניהו ואמרה כי "כעת משהטיעון המרכזי בדבר הנימוקים הביטחוניים-מדיניים, ובראשם היחסים עם מצרים - קרס, ומפת משאבי הטבע באזור השתנתה משמעותית לרבות המחירים הצפויים, יש לגנוז את המתווה לאלתר, לעצור ולחשב מסלול מחדש".



יחימוביץ' הוסיפה כי "אין כל דחיפות בקבלת החלטות, משום שמאגר תמר מספק ממילא את צרכי המשק הישראלי, וכן די גז לייצוא לירדן ולרשות הפלסטינית, ל-15 השנים הקרובות לפחות".




השר אריה דרעי. צילום: אמיל סלמן, פלאש 90



כזכור, בשבוע שעבר אמר דרעי כשאמר כי הוא נוטה שלא לחתום על סעיף 52, המעניק לו את סמכויותיו של הממונה על ההגבלים העסקיים במתווה הגז, אלא להמתין למינוי של ממונה חדש כדי שהוא יטפל במתווה.

"היום אני נוטה לכך שגם אם מתווה הגז יאושר בכנסת, אני מעדיף שהממונה החדש על ההגבלים שייכנס לתפקידו יטפל בנושא", אמר דרעי בשבוע שעבר.

דרעי עצמו העריך כי יחלוף לפחות חודש עד למינויו של ממונה חדש על ההגבלים. הממונה החדש יצטרך ללמוד את המתווה החדש ולפנות לבית הדין להגבלים.