מליאת הכנסת תתכנס היום (רביעי) לדיון פגרה מיוחד כדי לאשר את חוק תקציב המדינה וחוק ההסדרים בקריאה ראשונה.
הכנסת צפויה לאשר גם את חוק רשות השידור בקריאה שניה ושלישית ואת חוק הטרור בקריאה ראשונה. הדיונים צפויים להימשך עד שעות הלילה המאוחרות ובקואליציה הוכרז על גיוס כללי.
בכנסת צפויים להיות נוכחים היום 118 חברי כנסת כאשר משורות הקואליציה יעדר ח"כ בני בגין הנמצא בארצות הברית בנסיבות משפחתיות ולכן קוזז עם ח"כ חיליק בר מהמחנה הציוני.

יו"ר סיעת המחנה הציוני, ח"כ מרב מיכאלי, פנתה ליושב ראש הכנסת בבקשה להסיר מסדר היום את הצעת חוק הטרור. "לא ראוי להביא חוק כל כך רחב היקף, כמאה עמודים, וכל כך משמעותי לדיון ביחד עם תקציב המדינה וחוק ההסדרים במשק ויש להקדיש לו יום דיונים נפרד".
הצעת החוק הממשלתית המכונה חוק הטרור קובעת כי העונש על עבירות טרור יוכל להגיע עד 30 שנות מאסר. העונש על סיוע לעבירות טרור יהיה זהה לעונש של מבצע העבירה. כמו כן קובעת הצעת החוק כי הסמכות להאריך מעצר שלא בנוכחות חשוד תהפוך לקבועה.
עוד תוגדר בחוק עבירה חדשה שתאסור הזדהות פומבית עם ארגון טרור. הצעת החוק קובעת כי הגדרה של ארגון טרור תכלול גם ארגונים הומניטריים התומכים בפעילותו.

"החמצה היסטורית"
לקראת הדיון פנה המכון הישראלי לדמוקרטיה לחברי הכנסת בקריאה שלא לאשר את החוק. במכון טענו כי "מדובר בהחמצה היסטורית לביטול תקנות ההגנה לשעת חירום לבחינה מחודשת של דיני המעצר המנהלי בישראל וכי האופן שבו הוא מובא לאישור הכנסת, ללא דיון ציבורי ובצמידות לחוק ההסדרים, מונעת התמודדות עם סוגיות חשובות ועקרוניות".
במכון טוענים כי מדובר בהצעה המחוללת מהפכות של ממש בנושא ההגדרה של מהו ארגון טרור ומיהו החבר בארגון טרור, עד כדי גיחוך ועיקור המשמעות של לחימה אמיתית בטרור. בנוסף לטענתם מרחיבה ההצעה הגדרות של ענישה על פעולות טרור, סיוע ברשלנות לפעולות טרור ובהטלת אמצעים דרקוניים כלפי חשודים בעבירות טרור. 
אם תאושר ההצעה לשם ההמחשה, ילד מעל גיל 12 שילבש חולצה של ארגון צדקה הנתמך על ידי חמאס ושהוכר כארגון טרור על פי החוק החדש, יוכל להיות מועמד לדין.
לדיון בנושא תקציב המדינה הוקצו שש שעות ונרשמו אליו עשרות חברי כנסת מכל הסיעות. בנוסף לכך תקיים הכנסת דיון במינויו של אופיר אקוניס לשר המדע והחלל במקומו של דני דנון.

"נתניהו וכחלון שומרים על הכסאות שלהם"

מרכז האופוזיציה בוועדת הכספים, ח"כ אראל מרגלית אמר לקראת ההצבעה על תקציב המדינה: "המשק הישראלי נמצא בהאטה, נתוני הלמ"ס מזהירים מפני המיתון שמחכה לנו מעבר לפינה, אבל נתניהו וכחלון מניחים על שולחן הכנסת תקציב שאין בו שום תרופה לסכנה".


נתניהו. צילום: יוסי זינדל. פלאש 90

מרגלית תקף את ראש הממשלה, בנימין נתניהו ואת שר האוצר, משה כחלון: "ראש הממשלה ושר האוצר מתעלמים מהעובדות ומהמציאות כדי לשמור על הכיסאות שלהם עצמם ולא על עתידם הכלכלי של מדינת ישראל ואזרחיה. תקציב הזה יוריד את כלכלת ישראל ישר לתחתית ליגה גימל".