חוק רשות השידור, שאושר היום (חמישי) בשעות הקטנות של הלילה במליאת הכנסת ברוב של 25 ח"כים מול 18, כולל סעיף דרקוני האוסר להביע כל עמדה אישית בשידור הציבורי.



מדובר בהסתייגות שהצליח להכניס לחוק ח"כ אייכלר מיהדות התורה, שאומרת ש"בשידורי הרשות יש להימנע מחד צדדיות, ממשפט קדום, מהבעת דעה אישית, ממתן ציונים והדבקת תגים, מהעלמת עובדות או מהתאמתן באורח סלקטיבי שלא לפי ערכן החדשותי". 

אישור הסעיף מעורר זעם בקרב עיתונאי רשות השידור שרואים בכך ניסיון לסתימת פיות. העיתונאים חוששים שבאמצעות הסעיף שאושר ניתן יהיה להוריד מלוח השידורים תוכניות כמו "סדר יום" של קרן נויבך, או למנוע מעיתונאים ופרשנים בכירים כמו אריה גולן או עודד שחר, להביע עמדות שאינן נוחות לשלטון.

"מחטף מכוער שמבזה את הכנסת" 

ארגון העיתונאים גינה הבוקר את "התוספת שהוגנבה אמש בחוק באישון לילה ובמחשכים, לפיה תיאסר הבעת דעה במסגרת השידור הציבורי שיוקם". בהודעת הארגון נאמר כי מדובר "בתוספת הזויה שפוגעת בדמוקרטיה ובאושיות השידור הציבורי והיא מהווה התערבות פסולה של המחוקק".
 

לדברי הארגון, "התוספת הועברה בצורה פסולה ושטחית תוך עקיפת הדיון הציבורי, ביזוי הכנסת והדמוקרטיה הישראלית". הארגון הודיע כי יפעל בכל דרך משפטית, ציבורית או חקיקתית כדי לבטל את התוספת הזאת לחוק ואף ובוחן  אפשרות לפנות לבג"ץ. 
עוד אומר הארגון כי "לא יעלה על הדעת שסעיף כה חשוב ומשמעותי הנוגע בלב לבה של העשייה העיתונאית יקודם ללא כל דיון ציבורי או דיון בכנסת, במחטף מכוער שמבייש את הכנסת בפרט ואת הדמוקרטיה בכלל".