ראובן (רובי) ריבלין, נשיא המדינה, התקבל הבוקר (חמישי) בטקס קבלת פנים רשמי בוותיקן אשר במרכזו עמדה פגישה עם האפיפיור פרנציסקוס.



לאחר הטקס נועדו הנשיא והאפיפיור פרנציסקוס לפגישה אישית שארכה כשעה, בלשכת הכס הקדוש שבקרית הוותיקן בחדר הספרייה הפרטי של האפיפיור ומשם המשיך הנשיא לפגישה עם ראש ממשלת הוותיקן, קרדינל פייטרו פארולין.




הנשיא בטקס בוותיקן. צילום: חיים צח, לע"מ

במהלך טקס החלפת המתנות, העניק הנשיא לאפיפיור רפליקה של כתובת "תל דן", המכונה כתובת בית דוד. הנשיא אמר לאפיפיור כי הכתובת מבטאת את שורשי מלכות בית דוד, שורשים החשובים הן ליהדות והן לנצרות.



״רציתי שכתובת חשובה זו תהיה בידיך כסמל לתקווה ולמארג החיים המשותף לכל בני הדתות השונות״, אמר הנשיא לאפיפיור במעמד הענקת המתנה. האפיפיור הודה לו על המתנה המרגשת והסמלית.




המתנה שנשיא המדינה הביא לאפיפיור. צילום: חיים צח, לע"מ


הכתובת היא ממצא ארכיאולוגי ייחודי ורב משמעות ובו מופיע האזכור המוקדם ביותר לשושלת בית דוד מחוץ למקרא. כתובת זו מופיעה על מצבת ניצחון הכתובה בשפה הארמית שהוצבה בידי חזאל מלך ארם, המתפאר בה בניצחונותיו על אויביו.



הכתובת המקורית מוצבת במוזיאון ישראל והעתק זה נעשה במיוחד לכבוד האפיפיור פרנציסקוס ולרגל ביקור הנשיא. הכתובת נבחרה לאות הערכה לשורשים העמוקים של היהדות והנצרות, הרואות שתיהן בדוד המלך מייסדה של שושלת בית דוד, שממנה עתיד לצאת המשיח.



האפיפיור העניק לנשיא פסל ברונזה דמוי מטבע ובו ענפי עץ זית מפוסלים מחברים בין החלקים השונים ומסמלים את האחריות המוטלת על כל מדינה ואדם לפעול למען תרבות של שלום. הפסל לווה בהקדשה אישית לנשיא בה נכתב: ״לחפש אחר המאחד, להתגבר על המפלג״.



בהמשך היום עתיד הנשיא להיוועד עם נשיא איטליה, סרגיו מטארלה ולהיות אורח הכבוד באירוע רב משתתפים בבית הכנסת העתיק ברומא בהשתתפות בכירי הקהילה היהודית באיטליה.




האפיפיור פרנציסקוס ונשיא המדינה. צילום: חיים צח, לע"מ