הסערה סביב סעיף  איסור הבעת עמדה אישית בשידור הציבורי ממשיכה לעורר סערה. למרות שראש הממשלה הודיע כי הסעיף אוסר הבעת עמדה אישית בשירות הציבורי יבוטל, מבקשים חברי כנסת מהאופוזיציה למנוע אפשרות שחוק כזה יעלה שוב בעתיד ומציעים היום (שישי) תיקון משלהם לחוק, לפיו לעיתונאי השידור הציבורי ייהנו מחופש ביטוי מוחלט.



את הצעת החוק הגישו, ארבעה חברי כנסת מהמחנה הציוני שהיו עיתונאים בעברם: שלי יחימוביץ', מרב מיכאלי, מיקי רוזנטל וקסניה סבטלובה.



בדברי ההסבר לחוק, כותבים הארבעה כי תיקון זה נועד "לעגן את חרות הביטוי וחופש העיתונות בשידור הציבורי, ולהחליף את הסעיף בחוק השידור הציבורי האוסר על הבעת דעה אישית".



לדבריהם, הסעיף המוצע מגדיר את היסודות של חירות הביטוי השמורה לעיתונאים. "איסור על הבעת דעה מעקר מכל תוכן את העבודה העיתונאית לסוגיה, הן בשידור ציבורי והן בכלי תקשורת בבעלות פרטית, בתקשורת המשודרת, המקוונת והמודפסת. איסור כזה מעניק בפועל בידי הממונים כלי חסר גבולות לדיכוי ולענישה של עיתונאים, שכן כמעט כל מלה נאמרת היא בגדר עמדה כלשהי".



עוד נכתב בדברי ההסבר, כי חופש הביטוי של התקשורת הוא אחד היסודות הבסיסיים ביותר של משטר דמוקרטי, ועד כה לא עוגן במפורש בחקיקה בישראל. "עיגונו כעת בחוק השידור הציבורי יהווה סמן חיוני גם עבור כלי תקשורת אחרים. כמו כן, עיגון מפורש זה יגן על מקצועיותם ועל חובת הנאמנות של העיתונאים כלפי הציבור, כנגד לחצים המופעלים הן מידי בעלי כוח פוליטי והן מידי בעלי הון". 



גם ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) התייחסה להחלטתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לבטל את הסעיף המדובר. לדבריה, ראש הממשלה עדיין מעוניין להשתלט על התקשורת, אולם כעת זה ייעשה בדרכים אחרות שאינן בחוק.

"בעקבות הלחץ ביבי חזר בו ומתנער מהסעיף שהליכוד העביר בלילה לסתימת פיות תקשורתית, אבל אל תטעו", מזהירה שרת המשפטים לשעבר. "הבשורה הטובה היחידה זה שהמאבק הנוכחי הצליח. כדי לבטל את הסעיף, נתניהו והליכוד ושאר המפלגות מוזמנים לתמוך בהצעת החוק שלי לביטולו - ואנחנו נמשיך להאבק על פני המדינה״.