יו"ר האופוזיציה, יצחק (בוז'י) הרצוג, קורא לממשלה לקלוט פליטים ממלחמת האזרחים בסוריה: "יהודים לא יכולים להיות אדישים כשמאות אלפי פליטים מתדפקים על חוף מבטחים".



הרצוג, שהשתתף באירוע שבתרבות בתל אביב, סיפר כי שוחח עם מאל לבואני, מנהיג בכיר באופוזיציה הסורית הגולה היום באירופה ואמר שיש לאופוזיציה הסורית טענות חמורות כלפי מדינות העולם.



יו"ר המחנה הציוני התייחס גם לתקציב המדינה שעבר השבוע בקריאה ראשונה בכנסת: "ביבי וכחלון מנהלים כלכלת בחירות. ככה לא נראה תקציב מדינה ולא מורידים מע"מ כשיודעים כשבעוד שנה יהיה בור ויצטרכו להעלות חזרה".



לדבריו, מה שנשמע כמו בחירות, ומגעגע כמו בחירות, זה בחירות: "הבחירות בפתח ואני אוביל את המחנה הגדול מול ביבי והפעם אנצח. ביבי לא יוכל למכור את הבלוף על הערבים בקלפיות פעמיים".



על המשבר ברשות השידור, אמר הרצוג כי מי שמאיים לסגור את רשות השידור רוצה דיקטטורה במדינת ישראל. "אנחנו ברגע מסוכן לדמוקרטיה. זו כפירה בערכים הבסיסיים ביותר עליהם מושתת המדינה. אור שחור למדינת ישראל. ראש הממשלה ושריו מפחדים מביקורת. רואים את זה בקריטריונים המקארתיסטיים של שרת התרבות בבוקר ובחוק סתימת הפיות בלילה".



ההתעמרות בעובדים חייבת להיפסק, הוא הוסיף: "האיום המסוכן על חופש הביטוי, על זכותו של הציבור לדעת ולחשוב ועל זכותם של עיתונאים לחקור ולהעמיק הם סממנים של משטרים חשוכים. ביבי צריך להוציא את ידיו משוק התקשורת ומייד. מערוץ 10, מרשות השידור, מהשליטה המופרכת בעיתון יומי - נתניהו מתבכיין על התקשורת בעוד שיש לו עיתון שאיל הון מממן עבורו".