בקואליציה מקווים להשיג מחר את הרוב הדרוש כדי לאשר את מתווה הגז בכינוס פגרה מיוחד של מליאת כנסת.

מיד לאחר מכן תועלה להצבעה בקשת הממשלה להעביר את הסמכויות בנושא משר הכלכלה אריה דרעי לממשלה כולה. יו"ר הקואליציה, ח"כ צחי הנגבי, הבהיר כי אם יתברר שאין לכך רוב, סעיף זה לא יובא להצבעה.
סיעת ישראל ביתנו החליטה הערב על אופן הצבעתה מחר. הסיעה החליטה להתנגד להעברת הסמכויות בתחום הגז ואילו לגבי מתווה הגז הוחלט על חופש הצבעה.

בעקבות ההחלטה ח"כ אורלי לוי-אבקסיס צפויה להצביע נגד ואילו שאר ארבעת חברי הסיעה יצביעו בעד. יו"ר המפלגה, ח"כ אביגדור ליברמן נמצא בחופשה בח"ול ההחלטה תואמת את ההערכות המוקדמות בקואליציה לפיהן צפוי רוב בנושא מתווה הגז, אך רק מחר יתברר אם יהיה רוב גם בנושא החשוב יותר של העברת הסמכויות של שר הכלכלה, אריה דרעי למממשלה. 
נתניהו זקוק לתמיכת חברי הכנסת של ישראל ביתנו מכיוון שהקואליציה השברירית, הנשענת על רוב של 61 חברי כנסת, תחסר בהצבעה את השרים משה כחלון, יואב גלנט וחיים כץ, שאינם משתתפים בה בשל ניגודי עניינים. לליברמן עצמו שנמצא בחו"ל, עד הערב לא נמצא לו קיזוז.


ליברמן, מתנגד להעברת הסמכויות של דרעי לממשלה. צילום: מרק ישראל סלם
 
כמו כן תחסר הקואליציה את בני בגין (ליכוד), השוהה בארה"ב מסיבות משפחתיות, ואת יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, היושב שבעה על אביו. השניים יתקזזו עם חברי הכנסת חיים ילין ויאיר לפיד מיש עתיד.
בקואליציה מצפים גם שכל חברי הכנסת של כולנו יתמכו באישור מתווה הגז, לאחר שבימים האחרונים היו קולות בסיעה שדרשו חופש הצבעה. לצורך כך היו בימים האחרונים מגעים עם חברי סיעתו של שר האוצר, ונידונה אפשרות גיוס תמיכתם תמורת הכנסת המלצות ועדת ששינסקי 2 לחוק ההסדרים.
 
בקואליציה משוכנעים שיש בידם רוב להעברת מתווה הגז, שחשיבות אישורו סמלית בעיקר. הבעיה העיקרית שבפניה ניצב ראש הממשלה היא להשיג רוב בהחלטה להעביר את סמכויות הגז מהשר דרעי, משום שישראל ביתנו מתנגדת לכך.
בקואליציה תלו תקוות בשיתוף פעולה עם הרשימה המשותפת תמורת תקציבים למגזר הערבי, אולם היום הודיע יו"ר הרשימה איימן עודה כי חברי סיעתו יצביעו נגד מתווה הגז ונגד העברת הסמכויות. ברשימה המשותפת אמרו כי כל חברי הסיעה יגיעו להצבעה, כולל ח"כ אחמד טיבי, שביטל בשל כך טיסה לבריסל.
גם חבר הכנסת ג'מאל זחאלקה מהרשימה המשותפת הכחיש היום דיווחים על סיכום עם נתניהו, ולפיו חברי הכנסת הערבים יתמכו במתווה הגז או לא יגיעו להצבעה תמורת תקציבים למגזר. יצוין כי מחר תתקיים שביתה כללית בבתי הספר של המגזר הערבי. עם זאת, בקואליציה עדיין מקווים כי ח"כ ערבי אחד או שניים ייעדרו מההצבעה ובכך יובטח הרוב לקואליציה.