חברת הכנסת סתיו שפיר השיבה הבוקר (שלישי) למתקפה חסרת התקדים של חבר הכנסת ג'מאל זחאלקה על התנהלותה במשכן הכנסת ועל התנהלותה של מפלגת העבודה.



בפתח ישיבת ועדת השקיפות, שהיא עומדת בראשה, אמרה ח"כ שפיר: "אתמול ח"כ ג'מאל זחאלקה תקף אותי במליאה על עניינים שהם לכאורה אישיים – האם אני נחמדה או לא נחמדה, אומרת שלום במסדרון או לא, אבל הסיבה האמיתית שהובילה למתקפה הזאת היא ממש לא הנחמדות שלי, אלא העובדה שהוא כעס על כך שניסיתי לחשוף את הדיל הפוליטי שהציע נתניהו לרשימה המשותפת, מאחורי גבו של הציבור". דיל פוליטי שהוא סחטני ופסול".



"אם כסף מוצע לפוליטיקאי בתמורה להצבעה או להיעדרות מהצבעה בכנסת שמשפיעה על חיינו בישראל -  לציבור מגיע לדעת מזה. ובכל פעם שאני קוראת לחשיפה של הדילים האלה, אני נאלצת לספוג מתקפות מאוד אישיות כניסיון לחמוק מהביקורת ומהמהות שלה. אין לזה מקום. תפקידי לא להיות נחמדה, אלא לדאוג למנהל תקין ולהגן על כספי הציבור מפני שחיתות", הוסיפה.
 

שפיר אמרה כי "העובדה שהכנסת מתנהלת בצורה כזאת, שהכל הוא תוצאה של דילים כאלה ואחרים ולא תוצאה של החלטות רציניות ואידיאולוגיה הוא דבר שכבר אין לו מקום בשנת 2015. לפי חוות דעת של היועץ המשפטי לממשלה כל הסכם פוליטי, גם כזה שנחתם בזמן הקמת הקואליציה וגם כזה שנחתם בזמן פעילות שוטפת, צריך להיות חשוף לציבור.

ויותר מזה, כל תוספת תקציבית ועל סעיף בתקציב שהוא תולדה של הסכם כזה צריך להיות מסומן בצורה גלויה וברורה בתקציב. כך שכל ניסיון להמשיך ולכרות דילים מאחורי הגב שלנו לא יעבור. על הדבר הזה אני לא מתכוונת לווותר, לא משנה לכמה מתקפות אזכה כתוצאה מכך".