בבני ברק הופצו ביממה האחרונה פשקווילים נגד סיור סליחות המתוכנן להיערך הערב (חמישי) בהשתתפות ח"כ אורן חזן וחברת הכנסת ענת ברקו מהליכוד בטענה כי השניים יביאו עמם רוחות של כפירה ותועבה.

בבני ברק וגם ברשתות החברתיות התפרסמו דיווחים על כך שהפשקווילים מזוייפים בשל העובדה שמופיע בהם שמה של חברת הכנסת ברקו בעוד שמחברי הפשקווילים ברחוב החרדי נמנעים מלשרבב שמות של נשים. 

עוד נטען כי ביטויים שמופיעים בפשקוויל אינם מתאימים לנוסח כזה של כרוזים. על כך אמר ח"כ חזן: "אני לא יודע אם זה מזוייף או לא. אני מקווה שמדובר בזיוף אבל גם אם לא זה לא ירתיע אותי".

חיים סרצ'וק, דובר המטה החרדי בליכוד העורך ערב סיור הסליחות התייחס לאפשרות שמדובר בפשקווילים מזוייפים: "אנחנו חוקרים את העניין כדי לוודא שהכותב הוא לא השליסל הבא. מה שברור לנו הוא שלא מדובר בפשקוויל של נטורי קרתא. הם מכחישים בתוקף. החשד שלנו הוא שמדובר בפלג קיצוני חרדי ליטאי מירושלים אבל למען האמת כל משוגע יכול להדביק ולהפיץ כרוזים כאלה".

לדבריו קצין הכנסת הוכנס לתמונה. "בכל מקרה אנו לוקחים את הנושא ברצינות. חברי הכנסת קיבלו אישור מקצין הכנסת ומהמשטרה לקיים את הסיור שיאובטח על י די שוטרים", הוסיף סרצ'וק.

"שמועה רעה שמענו ולפיה מתכננים פורקי עול חובשי כיפות מזויפות לטמא את עיר התורה והחסידות בני ברק ע "י ביקור של אחד מגדולי פריציהם", נכתב בפשקוויל.

בפשקוויל נכתב עוד כי "ציבור בני התורה יקיים מול מסע הנבלה עצרת מחאה אדירה. אין לרפורמי יעקב ודר ושותפיו ממפלגת הכפירה "הליכוד" אורן חזן שמעלליו כבר נודעו ברבים וע' ברקו מקום בעירנו".

"לא מתכוונת להתקפל כנגד אנשים חשוכים"

בתגובה אמר ח"כ חזן: "אני לא מתרגש מהפשקוויל. אני בטוח שהסיור יעבור בשלום. אני בא מתוך מקום של אהבה עם חיוך וללא שנאת חינם ואני בטוח שגם את הקומץ הקיצוני הזה נצליח לקרב".

לשאלה ממי יבקש סליחה השיב ח"כ חזן: קודם כל מבורא עולם. לפעמים אני לא יודע להעריך מספיק את המתנה שקבלתי. אני מבקש סליחה גם מהורי. כולם רואים אותי מחייך כל הזמן אבל עם כל מה שעובר עלי יש גם ימים קשים ולפעמים אני מוציא את זה על הורי ועל האחים שלי".

"אני גם מבקש סליחה מבת הזוג שלי שאני לא מצליח לפנות לה מספיק זמן", הוסיף חזן שהבהיר כי עם זאת אינו מרגיש צורך לבקש מחילה מהנוכחים בכנסת. "אני בסדר עם כולם", אמר.

חברת הכנסת ענת ברקו אמרה בתגובה כי הופתעה לגלות כי היא "מככבת" בפשקוויל שהוצע נגד ביקורה בסיור. "האם זה בגלל שאני אישה? זו הסיבה גם ששמי הפרטי לא צוין וצומצם לאות ע'?".

"כולי תקווה שרוב הציבור בבני ברק ובמגזר החרדי בכלל לא שותף למודעות נאצה שכאלה. אני מזמינה את הציבור הרחב להצטרף אליי לסיור הסליחות. קירוב לבבות הוא התחלה מצוינת לשנה החדשה", הוסיפה ברקו.

לדבריה היא לא תירתע ולמרות המחאות תשתתף בסיור הסליחות. "אני לא מתכוונת להתקפל כנגד אנשים חשוכים".