הפרלמנט האירופי הצביע היום (חמישי) בעד סימון מוצרים מההתנחלויות - ובישראל זועמים.



ראש הממשלה בנימין נתניהו, הנמצא בלונדון, הגיב על ההחלטה ואמר:  "הדבר הזה הוא לא מוצדק, הוא פשוט עיוות הצדק ועיוות ההיגיון, ואני חושב שהוא גם פוגע בשלום, הוא לא מקדם אותו. שורש הסכסוך איננו השטחים ושורש הסכסוך איננו ההתנחלויות. יש לנו כבר זיכרון היסטורי מה קרה כשבאירופה סימנו מוצרים של יהודים".

סגנית שר החוץ, ח"כ ציפי חוטובלי, אמרה: "צריך לקרוא לילד בשמו - סימון מוצרים הוא חרם. מדינת ישראל לא תאפשר לשום גוף להפלות בין מוצרים שמיוצרים על ידי אזרחי ישראל ובשטחה של מדינת ישראל".



לדבריה, הניסיונות לקדם איזשהו הסדר על ידי מהלכים חד צדדיים ובמיוחד כאשר מדובר בסימון מוצרים יעלו בתוהו ולא יובילו לשום מקום.



"מיד לאחר ראש השנה בכוונתי לקיים דיון דחוף עם אגף אירופה במשרד על הנושא ולפתוח במאבק מדיני סביב היוזמה של האיחוד האירופי לסימון מוצרים", אמרה.



גם יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, אמר כי ההחלטה של הפרלמנט האירופי היא למעשה חרם על מדינת ישראל. "הראייה הכי טובה לכך זה שרמת הגולן כלולה בקריאה המגוחכת הזאת לסימון מוצרים. למי הם מצפים שנחזיר את הגולן? לדעא"ש? לג'הבת אל נוסרה? לחיזבאללה? זאת החלטה חסרת אחריות ותלושה מהמציאות".



לדבריו, מי שקיבל את ההחלטה הזאת נגוע בצביעות מבישה. "מתעלמים ממעשי הזוועה בסוריה, זוחלים למשטר האיראני כדי לפתח איתם קשרי מסחר אבל קוראים לחרם על מוצרים מרמת הגולן. אין איוולת גדולה מזאת".



שר האוצר לשעבר אמר עוד, כי כדאי לאירופה להתעסק באיך הם מונעים מהכסף העצום שיזרום מהם עכשיו לאיראן, להגיע לחיזבאללה ולארגוני הטרור שנמצאים על גבולה של ישראל.