בתום ישיבה מרתונית שנמשכה כ-16 שעות, בחרה לפנות בוקר (שישי) הוועדה לבחירת דיינים 22 דיינים חדשים לבתי הדין הרבניים, זאת לאחר 4 שנים שבהן לא מונה ולו דיין אחד, מה שהביא למצוקה קשה ועינוי דין לציבור.
 
הוועדה בחרה 8 דיינים מהציונות הדתית, 7 דיינים חרדים ספרדים ו-7 דיינים חרדים אשכנזים. בבית היהודי טוענים להישג חסר תקדים לציונות הדתית אך יחד עם זאת החרדים הצליחו לסכל את מינויים של שלושה רבנים ציוניים-דתיים, שלהם התנגדו בתוקף, דוד בס, בניהו ברונר וניר רגון שנחשבו בעיניהם ליברלים מדי.
 
גם בתום מרתון הדיונים שנמשך עד לפנות בוקר לא נבחרו שמונה דיינים החסרים בבית הדין הגדול לערעורים ובחירתם נדחתה למועד בלתי ידוע.


סגן שר הביטחון, הרב אלי בן-דהן (הבית היהודי) ,אמר הבוקר כי  בעקבות שורת המינויים שאושרו כי "זהו הישג היסטורי לציונות הדתית. היום מאמצינו נשאו את פירותיהם הראשונים, כאשר מונו דיינים של הציונות הדתית, אשר רואים את עבודתם בבתי הדין כשליחות ומוכנים לאתגר של שירות הציבור".

בהודעה מטעם השר יובל שטייניץ, שפורסמה עם תום הדיון הלילי, נאמר כי "קבוצת הדיינים שנחברה הינה מגוונת ומשקפת את המגזרים הרבניים והתורניים השונים. לצד היותם תלמידי חכמים חלק ם שירתו בצה"ל כלוחמים וכקצינים".

חברת הוועדה ח״כ רויטל סויד ("המחנה הציוני"), אמרה: ״זוהי בשורה גדולה לציבור במדינת ישראל, מונו 8 דיינים מתונים מהציונות הדתית שיובילו גישה הדוגלת בשוויון בין גברים ונשים, יתירו עגונות, ויגשרו בין בית הדין לציבור החילוני הבא בשעריו. פעם ראשונה שבוועדה חברות 4 נשים, ושיתוף הפעולה בין חברות הוועדה הביא להישג אשר ישנה את צביון בתי הדין בעשורים הבאים.